For better, and for worse.

Men det är ju lite som det brukar bli, när man är förkyld. Först känns det hemskt... sedan ändras känslan och så blir det... hemskt! Fast på ett annat sätt. Nu är det mer en massa retningar i halsen och sånt skoj.
Oh well.
Jag överlever.

I går var jag i alla fall ute på en tvåtimmars promenad. Jag och 'Receptionisten'. Ja... hon bor i närheten och hon frågade om jag ville ut och gå. Sure.
Hon ville prata om sitt liv.. som vanligt. :)
Roligare så - än i telefon i alla fall. Jag är inte så förtjust i att sitta i telefon. Jag är heller inte så förtjust i att ta sådana diskussioner över Messenger. Där ligger de bara helt fel.

Menmen... promenaden blev längre än jag hade trott och när jag kom hem så började jag hosta. Det var väl lungornas reaktion på chocken att ha andats frisk luft?

Eyy... nu är mitt godis slut.
Nu har jag bara bröd, ost och kex.
Lite dextrosol också.

Nä... nu har jag alltså blåst laptopen ren från Vista... installerat först Ubuntu Linux på den och - som alltid - när jag inte kan lägga in pidgin eller nåt, bara genom att dubbelklicka på skiten, så får det vara. Känner mig som en straffånge, när jag använder valfri Linuxdist. Så... sedan blev det Windows XP. Och... det var helt jävla omöjligt att hitta drivrutiner till en massa saker. Grafikkortets drivrutiner finns BARA att hämta hem från Sony... och då BARA för Vista. Och så var det med fler saker as well. Så... det blev att gulla med "räddningspartitionen" på hårddisken och återställa datorn till "fabrik"... med Windows Virus... förlåt... Vista. Dessutom fullt nedkloggat med en massa flottiga Sony-applikationer som jag inte har en ANING om vad jag ska använda till.

Menmen... om man säger såhär. För en person som inte kan någonting om datorer så är nog detta himlariket. Då behöver man inte ladda hem någonting... ever. Här finns allt en riktigt glad amatör kan behöva. Och faktiskt inte ens sagt på ett nedlåtande sätt. Det är ju jättebra.

MEN... jag skulle gärna sett att jag fått välja.
"Vill du installera vårt irriterande stora programpaket, eller är du en sådan som helst bara vill använda gamla WinAMP och Media Player Classic... till ALLT?
Då skulle jag svarat...

Ja... vad skulle jag svarat. Jag kan ju inte svara ja... och jag kan inte svara nej. Inte på den frågan. Eller... det är ju två frågor egentligen. Men vad irriterande! De kan inte ens skriva logiska frågor.. DE JÄVLARNA!! ;)

Nä... om jag skulle släpa mig upp och äta frukost. klockan 14:10.
ooooh... ja. Hörrni. Jag gör fan det. Nu när jag började tänka på det så känner jag att superpartikelacceleratorn i min kropp måste startats i natt och nu bildat ett fint litet svart hål... som vill ha MAT!

Men jag blir i alla fall friskare.
DET är ett friskhetstecken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0