Snake Oil?

Jisses.

Jason Whale's nya diet hjälper dig gå ned 3 kilo på en vecka.
Drick bara färskpressad juice i en vecka. (eh.. ingenting annat?) och sedan så blir man av med allt som är dåligt.

"För tio år sedan var Jason Wale överviktig, hade astma och en allvarlig form av hudsjukdomen psoriasis över hela kroppen. – Jag var i ett extremt dåligt skick och läkarna sa åt mig att mitt tillstånd aldrig kunde förbättras"

Ja... såklart blev ALLT bättre. Astman försvann... han blev smal och vältränad och fick perfekt hy.

Ganska direkt går det att säga: Bogus!
Jag vet inte vad det är... men självklart är det först och främst det där att helt vanlig juice skulle vara någon sorts mirakelkur. Det OCH det faktum att han helt enkelt uttrycker sig som en smågalen lögnare.
Och vad är det för en läkare? :D "Ditt tillstånd kan aldrig förbättras"
JAG tror att den läkaren inte alls syftade på Jasons fysiska tillstånd... men det är bara jag.

Sedan får jag kalla kårar av att han även skryter över vilka som hoppat på den här trenden: Jennifer Aniston, Sarah Jessica Parker och Kylie Minogue.
Men jaha?
Så... ett par kändisar har hoppat på?
Då så.
Då MÅSTE den ju vara bra. och... vetenskapligt grundad.
För en KÄNDIS skulle väl aaaaaldrig starta med en totalt meningslös hälsokur. :D

När det gäller den här typen av kurer så måste jag nog, utan att känna dåligt samvete, säga att just kändisar är en indikation på att någonting är allvarligt fel.

Men visst. Det är klart att man går ner i vikt om man bara dricker juice - i en hel vecka.
Självklart.
Fast då går det lika bra att äta vitaminpiller och dricka vatten i stället. Men vem skulle det? Det är inte... naturligt! Apelsiner måste ju vara magiska?

Men nä... snälla folk och människor. Gå inte på dessa "mirakelkurer". Köp inte Jason Whale's bok. Bry er inte om att ge era pengar till sådana hemska människor som vill tjäna en slant genom att lura godtrogna människor. Detta är egentligen ganska enkelt:
Ät mat... vanlig standardmat. Ät flera gånger per dag och ät inte så du blir mätt som en orm som just svalt en hel kalv. Lagom portioner och lagom med MOTION och TRÄNING.
Jag är helt övertygad.
Finns ingen diet som slår lite träning.

Vilket påminner mig.
Jag ska börja träna igen - efter nyår.
Eller kanske strax innan... det beror på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0