Kanske det blir SRF i alla fall?

Bräntbergsbacken öppnar, nu på Lördag. Kanske jag borde se om det går att hyra någonting? Öva.
Fast jag kanske borde öva lite i en mindre backe först.
Alltså... jag menar inte en mindre skidbacke. För ärligt talat tror jag inte det FINNS en mindre skidbacke än Bräntbergsbacken... i hela världen! Jag menar typ... pulkabacken på mitt gamla (nu rivna) dagis eller nåt.
Nu finns där inget dagis längre... bara gräsmatta. Men backen finns kvar. Så mycket vet jag.

Men det finns ju en viss matematisk formel som räknar ut hur kul man kan ha i en backe.
I en stor backe kan man ha jättekul. Men då måste det såklart finnas lift och sedan så kostar det pengar.
Så... ena faktorn är storleken på backen. The more, the merrier. sedan finns en siffra som är konstant. Den säger om det finns en lift eller inte. Lift är såklart positivt... men den är inte KUL. Inte i egentlig mening. Det enda en lift är bra för är att man slipper wobbla upp för backen helt med egen kraft.
Alternativet är att man har en skoter då, eller helikopter (oooooh!) En skoter ger väl några fler poäng än en lift... en helikopter ger så många poäng att det inte går att ha annat än kul. Då behöver man inte ens åka skidor/snowboard längre.. utan: bara åka helikopter.
Men... för att komma ifrån problematiken med backuppklivningen så kan man alltså tänka att en backe som är kort torde få rätt låga minuspoäng... tack vare att man kan komma upp ganska snabbt.
Men då avgör faktor 1 hur mycket det är värt besväret.
en backe som är 7 meter lång tar 3-4 sekunder att åka. Det går inte fort... man säger aldrig "wohoo". Den är således aldrig mer än '1' rolig att åka. ingen lift, ingen skoter, ingen helikopter... inga ytterligare plus. Å andra sidan tar den bara 15-20 sekunder att a sig upp för. 10 om man lossar båda fötterna och går upp. så... inte så mycket minus där. och det kostar ingenting. Så för en snåljävel som mig, så känns det såklart som ett plus.

Men... man måste sätta alla minus i proportion till hur många plus man har. Det är bara ett plus. Det räcker ju inte till någonting. Det är lite som att ha bara EN Dumlekola. Den är god... jag vill ha den... men knappast värt besväret att gå ut och köpa bara den. En backe som endast ger ett ynka litet plus kan inte ligga långt bort. Den måste fan ligga precis utanför dörren. Eller ännu hellre ligga precis UNDER mig... hela tiden. Alltså flytta sig när jag väl bemödat baxa mig ned för den, så den ånyo ligger precis under mig. Så jag slipper anstränga mig - och slipper tänka... bara åka mina 3-4sekundersåk. Lite som människorna i Wall-E. Bara ligga där och åka.
mmm... soft.

Fast helikopter öser såklart mest. Även i väldigt små backar.

Diskmaskin fungerar. ÄNTLIGEN
Efter att ha stått i badrummet i två veckor och innan det på diskbänken i minst en vecka så har jag nu äntligen kopplat in den. Jag fick låna praktfull borr. Praktfull borr skar genom diskbänken som om den vore sylt. Inte alls som den vi hade köpt. Den är ju utformad som en typ upp och nedvänd snusdosa (utan lock)... och har sågtänder. Men den var helt värdelös och det bara blixtrade och lät... och 20 sekunder senare var alla tänderna nednötta. Bra grejor, Claes Ohlson. Top of the line! Verkligen. *applåderar*

Men i alla fall så baxades maskinen på plats och provkörningsomgång #1 startas.
wtf?
Det händer ju ingenting - utom att den bara står och typ pyser. Jättekul. Om jag vill ha någonting som bara står och pyser så kan jag börja jobba på äldreboende.
Så kom jag på att - efter ivrigt baxande och skuffande så hade slangen för vattentillförsel blivit dubbelvikt, som en servett. Det kom alltså in för lite vatten för att den skulle börja diska.

och det tog säkert upp emot en TIMME för mig att krångla till det där skräpet. Maskinen var TUNG... slangen var stenhård och jag är otränad och arg. En härlig kväll, således.
Jag hann ge upp vid två tillfällen. (Maria kan intyga) men den tredje gången (ja, för jag är ju jävligt tjurig... så jag gick såklart tillbaka dit efter att ha vilat i ett par minuter. Lagom mycket så att den röda färgen i mitt ansikte försvunnit).
Men den tredje gången jag gick dit och slet, så fixade jag det. Enda nackdelen var att jag skadade vänster biceps lite. Den var TUNG! och jag fick stå och hålla upp hela maskinen med vänster hand samtidigt som jag skruvade med höger och typ... bet tag i saker som stack ut, så de inte skulle piska mig i ansiktet så mycket.

Men nu diskar den. 50 minuter tog det och... det blev lite sent. Men den tystnade ganska precis 22, så det var inte SÅ farligt. Men nu vet jag att jag absolut inte får starta den efter 21 igen. För... den låter.

Flora, Malmö, undrar om jag vill gå på SRF med henne. Ja... varför inte? Jag skulle ju gå med Elin... men det blev väl lite sådär tvärstopp med den idén - gissar jag. Verkar vara okej för Maria - trots att hon knappast vill följa med själv. Men det känns bra att någon frågar, i alla fall. i somras började jag ju känna att jag verkligen ville gå... allt såg ljusgult ut och jag köpte även in "festivalkläder" osv (måste såklart köpa mer). Bra... nu kanske de kommer till användning också. :)

Tror att biljetterna har släppts, nyss. kostar 2000 för 4 dagar. Rätt... dyrt... men, vad gör man inte?

Kommentarer
Postat av: Lina från Växjö

Men skulle inte du tom JOBBA på SRF? Blev det inget med det då?

2008-12-14 @ 21:50:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0