Jag vill inte döpa det här inlägget.

Jag får väl hoppas att någonting positivt kan komma ur dagens möte med chefen och facket.
Nu låter det som att jag skulle kunna få flytta in i stadshuset. - till där det finns folk i min egen ålder.
De ska även se om jag kanske kan få lite andra arbetsuppgifter - typ på IT-kontoret - och ooooh vad jag skulle vilja det... känner att prostatan liksom vibrerar lite av glädje, när jag tänker på att få jobba med att lösa folks datorproblem, osv.

:-| :-) :-D

... ja... nu har den slutat. ^^

Och om inte det fungerar på IT, eller om de bara skulle vilja ha hjälp i typ en dag i veckan så skulle man kanske kunna höra med lantmäteriet - där jag jobbat förut. Hjälpa till med mätandet och shit. Det var ett trevligt jobb. Kul att få vara ute och röra på sig lite, dessutom.

Men visst. Allt hänger ju på om cheferna på de avdelningarna anser sig ha någon nytta av mig. Om de VILL detta. Helst med tanke på anledningen. Att jag mått så jävla dåligt, så jag inte kunnat arbeta. Jag menar... en DEL chefer kan faktiskt tycka att det är en anledning att helst inte ta in personen. ;)

Och Löven.
De förlorade i går.
Självklart mot ett bottenlag. Vad fan är det för FEL på dem?
Ledde med 2-0 inför sista perioden och så rasade allt.

Kan tänka mig att lövenspelarna inte mår så himla hett heller.
Jag kanske skulle passa ihop med dem. Ta en plats i laget, på grund av meriten att jag fan mår minst lika dåligt som dem. Jag blir en livsfarlig högerback.

Nä... nu ska jag jobba lite, så det ser okej ut i statistiken.

Fast egentligen borde jag inte behöva det. Om jag jobbar bra nu, innan flytten, så kanske de känner att det inte behövs några åtgärder för att få mig att må bättre.
Nu kanske jag är cynisk, men... om jag mått skitdåligt och ändå producerat som jag kan, eller nay, producerat hälften av vad jag kan (vilket ändå är dubbelt mot vad de andra kan), så skulle såklart ingen chef bry sig. Så det kaske är lika bra att fortsätta underprestera - åtminstone tills åtgärder verkligen sätts in.

hmm. :-/
eller nåt.

Så jag kanske borde återgå till att kolla på lite mer Cyanide & Happiness, i stället. Några seriefigurer som är lite konstiga. Kanske på gränsen till för barnsliga, eller för råa... men jag är villig att undersöka lite mer i alla fall. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0