Il Corvo.

Jag kollade på gamla filmen 'The Crow' (1994) i Lördags. För... jag hade inte sett den på länge och tycker den är bra. (Well. I alla fall fram till de sista 20 minuterna). Och nu ska Stephen Norrington (Som regisserade 'Blade' samt 'The League of Extraordinary Gentlemen') sätta upp en ny version av den.

Trist.

Varför ska man slakta minnet av en bra film - redan? Den är bara 14 år gammal. Och dessutom slaktas av en snubbe som förstört mer än han tillfört. Sean Connery t.ex. har inte tackat ja till någon fler roll efter han var med i värdelösa 'Extraordinary Gentlemen'... bara för att den var så otroligt kass. Han tackade till och med nej till en roll i The Matrix.
Norrington gjorde 'Gentlemen' så dåligt, att den förstörde skådepelares motivation att fortsätta.

Den nya filmen ska inte bli lika gotisk.
Jaha... där dog den.
Det är ju den gotiska stämningen som gör filmen så bra.

Nä usch. Sluta förstöra saker.
Kanske får vara glad att det inte var Uwe Boll. Men... det finns faktiskt fler som är ungefär lika dåliga. Hoppas bara Mr. Norrington kan överträffa sig själv nu - och göra så att denna kråka blir minnesvärd.
Nåja. Det är nog länge kvar tills den filmen går upp. Då kanske jag blivit så gammal - att jag förlorat intresset av allt sådant trams som film.
Jag är på god väg.
Om alla filmer som görs är remakes av filmer som jag redan sett så... :)

Nåja. Bara den blir bättre än The Crow: City of Angels så är jag nöjd. Den med Iggy Pop.

Minns förresten att det kom ut en fjärde också, 2005, med Edward Furlong som huvudrollsinnehavare. Den måste ju varit lysande. Medverkade gjorde även David Boreanaz, från Buffy/Angel och Bones - samt Danny Trejo. :)
Alltså.... den fill jag se - bara för att det är så skum rollbesättning. Men jag vet inte om jag pallar att se Edward Furlong som "The Crow"... allvarligt!
(Där skulle jag kunnat dra ett skämt som "Edward Footlong" bara för att gnälla om att han är lite för kort för att kunna spela en sådan roll. Men... det vore lite opassande att JAG drar ett sådant skämt då jag är 3,5 cm kortare än Edward. Fast å andra sidan: Jag har inga planer på att spela "The Crow" heller. Men jag låter bli ändå.)

I dag skulle jag och Maria äta lunch tillsammans, på stan. Men det blir inget - för byggnadsnämnden ska uppenbarligen ha någon superäcklig jullunch - såklart bestående av gristrynsgröt. *ryser*
Oh well.
Får väl hitta på någonting annat då. Kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0