Golfbloggen.se

Finns alldeles säkert redan en sida som heter så... så nu blir jag väl stämd. Men i dag har jag varit ute och spelat golf. Jag vann. Naturbegåvning, indeed. Ändå var det sju personer av oss 45 som var med som spelar golf. Två av dem har spelat i 25 år. Lika länge som jag haft en hjärna, alltså.

Visst var det rätt kul att svinga klubba.
Men knappast något som jag kommer lägga ned mycket tid på, i framtiden. Kostar pengar... Man är rätt beroende av vädret och det tar tid. De två sistnämnda faktorerna gör att det är lite jobbigt eftersom en golftur måste planeras i förväg och... om det då regnar. Vad ska man då hitta på?
Och sedan så måste jag väl ha bil. Eller det är klart. Jag kan ju slänga upp trunken på ryggen och hoppa jämfota till banan.

Jag kommer allt oftare till slutsatsen att jag måste skaffa körkort.
Det är trist. Jag hade tänkt försöka klara mig utan, detta liv.
Men det finns fler anledningar också.

Om nu jag och 'S' beslutar oss för att jobba och kämpa. Så... bor vi fortfarande långt från varandra. Då skulle det underlätta i fall jag hade körkort. Jag menar... det går ju att ta sig dit på 52 minuter - om man duckar för alla kameror!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0