Ringde en av hennes vänner.

Nyss ringde jag till en annan av 'S' kompisar. Det var inte för att gråta, grina eller nåt. Utan helt enkelt för att hon är den ende som jobbar på samma ställe... som jag alltså kan fråga huruvida 'S' kanske är ledig Söndag/Måndag - och inte bara Söndagen. För om 'S' nu, som 'A' trodde, är ledig två dagar så finns det hopp om att vi kan träffas ändå.

Jag måste säga att det verkligen skulle kännas (moget uttryckt:) sugigt som fan - om vi inte kunde TRÄFFA varandra efter dessa två veckors radiotystnad. Bara ett telefonsamtal på Fredagen och så var den helgen slut. Det skulle inte sedera ens den mest lobotomerade av mina hästar.

Det lite trista i den här historien var ju att den här vännen faktiskt inte visste någonting om vår paus. Hon är på semester och 'S' hade inte berättat någonting. Jag var helt enkelt 100% säker på att hon berättat för henne. Så hoppas det inte allt detta var off-limit material för just den kompisen bara. Dvs: Att hon helst inte skulle få veta någonting.

Jag tror dock inte det. Jag tror det bara var semestern som gjorde att hon inte fått veta någonting ännu.
Men det kändes såklart rejält dumt att JAG ringde henne och berättade att hennes kompis och jag tagit en paus. :-/

Nåja.
I kväll blir det fotboll. klockan 18 börjar Sverige förlora mot Spanien. Ska bli trevligt. Jag har ju dessvärre tittat på i stort sett varje match i det här mästerskapet. Så nu känns det som att jag liksom vill se hur "filmen" slutar. Känns dumt att bara se första halvan av EM och sedan skita i det bara för att jag inte tycker om fotboll. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0