Festival of lights.

Umeå ljusfestival "höstljus" ska fortsätta, även under December.
En del ostrategiskt utplacerade små ljuskonstverk som gör gott och faktiskt bara upprör ett fåtal. Det är ju fantastiskt. Annars brukar det vara många som hela tiden ska sätta sig emot saker.

"Behåll barnens utställning istället"
Nej... snälla. Gör inte det. Det är små utklippta papperslampor som inte ser vackra ut ALLS. Det var jättetrevligt och kul att barnen gjorde dem. Charmant och mysigt också. Men om man måste välja mellan syltburkar och silkespapper sammanfogat med hemmagjort tapetklister - och det här:





så... vet jag vilket JAG väljer.
Bara för att ens egna barn gjort "världens finaste lampa" så innebär det inte att Umeå ska skämma ut sig genom att ta bort vackra konstverk för att ställa ut någon snubbes dotters lysande fjällräv, av tidningspapper.
Den är jättefin i pappans ögon... och en del Umeåbor skulle säkert tycka att den är rätt gullig. Men om jag vill lägga nytt golv i mitt hem så anlitar jag inte ett barn att lägga ihoplimmade kvistar över mitt gamla golv - bara för att det är sött att de gör någonting själv. Utan då anlitar jag en golvläggare, som lägger ett riktigt och hållbart golv.

Förlåt om jag låter som en surgubbe... men för det mesta så struntar faktiskt folk i andra människors barn. De ÄR inte sötast på jorden - för alla! Den här pappan har mitt fulla stöd att ställa ut sin dotters alster i sin egen trädgård, eller på sin balkong eller i ett fönster, så alla förbispatserande kan se. Men ute på gator och torg vill jag se gröna gubbar.



som... nä, men vänta nu. Vad GÖR gubben egentligen.
En tvåhövdad snubbe som står och tillfredsställer sig själv?

Nä, men fan... jag ändrar mig. Ställ tillbaka ungarnas fjällrävar, i stället. Det där var ju bara sjukt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0