Italien, med mera.

Coop Medmera... långsamma som ett par döda sniglar.
ör sex veckor sedan hade jag samlat ihop mina 5000 poäng som ska ge mig en premiecheck. Det står att det kan ta 2-6 veckor innan den skickas ut så... okej. Men nu har det gått 6 veckor och det är bara 2 kvar tills jag ska åka ned till Stockholm och hotellet som jag får 1500 kr rabatt på. (jag ska betala 1000, men det kostar egentligen 2500)
Jag känner inte direkt för att betala mellanskillnaden sedan, bara för att jag inte fått min premiecheck... och sedan kommer den såklart ligga där innanför dörren när jag kommer hem - och då kommer jag bli (kalle-ankaspråk) rosenrasande... och börja skjuta på folk.

Nåja. Det är ju så.
Vi finns mitt ibland er. ;)

Men jag ringde Medmera och... av en ren slump kom jag fram till just den tjej som hade hand om att skicka ut premiecheckar åt de som inte har en offentlig adress. Hon sa att hon skulle få dessa utskick (inkl. mitt) i början av nästa vecka... sedan tar det väl förhoppningsvis bara 3-4 dagar för mig att få den. Så... jag hoppas på fredag nästa vecka... men... som sagt. Bara två postveckor kvar nu. Sedan flyger jag iväg.
... med Norwegian.
De var billigast den här gången. Hemresan går på 299 kronor. Ditresan blev tyvärr lite dyrare...
Allvarligt:
Hur kan en flygresa kosta 299 kronor?
Tåg blir ju dubbla priset. Det kostar 50 kronor mer att åka buss upp till Jokkmokk. Kattmat är dyrt, i jämförelse. Kattmat, I tells ya!

Menmen. Varför gnäller jag? Det är ju det pris JAG fick betala. 'görbra!

Tyvärr kostar ju flygbussen då.
Men jag tänker inte förbetala den såsom jag brukar göra. Jag brukar inte flyga till Arlanda, så jag vet inte riktigt vilka färdsätt det finns där nu. Buss, såklart. Men Arlanda Express? Vet inte vad den kostar... och senast jag var på Arlanda så vet jag att de planerade dra ut t-bana ända till Arlanda. Så... tänk om den är färdig! ;)

Ah, nä. Riktigt SÅ tur ska jag väl inte ha.
Och allt det här går säkert att kolla upp på nätet. Men jag orkar inte. Jag tycker det är kul att förboka saker... och att planera. Men det är dags att vara lite wild and crazy, förstår ni. Jag ska bara helt galet landa på Arlanda och sedan spontant ta första bästa whatever in till Stockholm. ooooh. ;)

ahem.

Hmm... enligt Coop så är Änglamarks "parmesanost" den bästa de smakat. Jag brukar ju köpa någon parmesan ibland, att riva på mat. Men jag hittar aldrig någon som är god... i alla fall inte i Umeå. De smakar ingenting. Så... kanske borde ta och prova den då.

Det är väl typ enda anledningen, någonsin, att jag skulle vilja åka till Italien. Det är att köpa en riktig!
Annars struntar jag totalt i Italien. Det finns ingenting i det landet som intresserar mig.
Så billigast blir det ju om jag bara kunde hitta en ost (gärna originalet) som smakar gott. Då slipper jag åka dit. Jättepraktiskt.

Ungefär samma gäller Frankrike då.
Med den enda skillnaden att där inte finns någon ost som tilltalar mig. Så... ja. Dit behöver jag verkligen aldrig åka.
Jag är mer intresserad av de tysktalande länderna... och östeuropa.

Jag vet inte varför jag började prata om resmål nu... men... det kanske har att göra med att vår östeorupasemester knappast kommer att bli av. Vi har helt enkelt varken tid eller pengar (eller körkort *pekar på mig*) till det. Så vi får dra någon tredagars äventyrsresa till Falun i stället... eller nåt. Rida på får. Måla husväggar röda. Sådant.

Nä... men huvudsaken är att man gör någonting. Tillsammans. Det behöver inte vara en månad. Det behöver inte vara världens mest spännande resmål. Vi kan ta det nästa år i stället. Nu får vi se hur mycket tid vi har... och pengar. Flytten kommer säkert kosta skitmycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0