Push it... push it real good.

Jag gick ju ned från 78 kilo till 69, när jag tränade.
Sedan gick jag upp till 76 igen och... nu har jag gått ned till 68 kilo (67,9) - och det utan att träna på gym eller ens sköta min kost. Jag tycker jag har misskött mig ganska kraftfullt med mer öl, glass och lika mycket godis som förut. Maten är inte direkt GI men... ja... antar att det är bra att dela ut tidningar ändå. Man springer ju på och svettas som en elak ekorrunge.

Nu fattas det bara att vi äntligen lyckas flytta. Att jag hittar ett lämpligt löparspår och att vi installerar vårt hemmagym. Än så länge har jag två par hantlar... jar har förhöjda golvgrepp för armhävningar, Maria har en stooor rockring med tyngder i (jobbigt!) samt ett hopprep. Hon har även en sådan stång man sätter i en dörröppning, så man ska häva sig upp som en galning. Sedan har vi boxningshandskar och en 'mits'. En stor en. (ja... en sådan man håller i, så att den andre ska ha någonting att slå på) Vi ska köpa ett par små sådana också. Vi har även funderat på att köpa en stor säck och sedan så har JAG funderingar på att köpa ett "multigym". En maskin för 3500 kr. En sådan som brukar stå på de flesta gym - där man kan sätta sig och träna både ben, armar och rygg och sådant.
... samt ett flipperspel.

Det känns som... om jag bara går ned i vikt så kommer jag inte direkt få den kroppsform som jag vill ha.
Jag vill inte nå min idealvikt och ändå bara se ut som en liten blek sticka med synliga revben och fortfarande en mjuk och saggig liten lätt vägande mage. När jag nått ner till min idealvikt så tycker jag det borde gå väldigt snabbt att träna upp mig så jag har åtminstone hälften av den muskulatur jag hade innan förra sommaren.

Och ja.
Nu har jag ju nått ned till den vikten.
68 kilo, säger alla BMI-tabeller. I'm there.
Let's lyfta skrot i hemmet. och let's löpa i skog och mark.

Det kommer bli lite roligare att springa nu när jag har min fantastiska iPhone.
Jo, faktiskt... den är riiiiktigt bra. Jag ångrar inte köpet en enda sekund - TROTS att Apple har sina hyss för sig med att stänga så man inte kan kopiera saker fram och tillbaka och att man måste använda jobbiga iTunes för att lägga till saker till telefonen osv... för iPhone är verkligen och massivt BRA. Jag trodde inte den skulle vara så bra. Men allt, ALLT känns genomtänkt och i stort sett alla funktioner fungerar bara så bra som man hade kunnat drömma om.

I natt började dock min iPhone låta pling, då och då. Och det syndes inte på skärmen varför den lät pling.
Det var grymt störande. Det är självklart att det måste synas vad som pockar på ens uppmärksamhet.
Först trodde jag det var e-mailpushen som lät pling - när jag fått nya mail.
Det står dock ingenting. Det syns ingen liten etta eller tvåa på e-mailikonen... men jag chansade och kollade. De två första gångerna så hade jag, mycket riktigt, fått mail.

Happ. Synd att det inte STOD att man fått mail då, tänkte jag. För när det är så där så måste man ju höra plinget för att veta att man fått något.

Men sedan när jag var klar med turen så plingade den och... så FANNS det ingen mail i lådan.
Vafalls?
Vad fan tutar du för?

Nu på morgonen/förmiddagen så har den ånyo gnällt och hävdat att någonting hänt.
... ända fram tills jag lade den på vänstra sidan om datorn, i stället för på den högra.
Plinget kom liksom fortfarande från höger.

Jobbtelefonen... behöver laddas. Det är den som låtit - hela natten.

Korkad Sabadon. :D

Fördelen är ju såklart att iPhonen alltså inte har något hyss för sig. Jag tyckte det verkade skumt att den bara skulle låta en massa utan att bry sig om att meddela vad den vill.
Nackdelen är att mitt e-postkonto inte stödjer push. Så jag kan inte få nya mail skickade till min telefon automagiskt. That's a tragedy.
Jag får läsa runt lite på nätet och se om jag kan byta mailleverantör.
Eller kanske ringa min nuvarande och höra om de jävla amatörerna (förlåt mitt utbrott... men det är en lång historia. De totalt värdelösa) har någon push-funktion och hur man går tillväga för att aktivera denna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0