Babelfish översätter så bra!

Saken är den, att... när jag får ett brev - så blir jag glad!
För det är faktiskt inte särskilt ofta jag får ett. Så när jag ser ett vitt, något grå, kuvert pulsera där i någon valfri community så blir jag naivt förväntansfull och hoppas det är någon person som tycker jag verkar vara lite intressant och kanske vill göra ett försök att lära känna mig.

Ja, jag menar:
En kopp te är ju bara så bra!
Det FÅR hemskt gärna vara någon av de jag redan känner - också. Det är vad jag hoppas i andra hand.

Jag blir dock lite trött på den här typen av brev som jag nu fått ganska många av, på senare tid.

-----
Avsändare xxxxxxx T23 från Bjursås i Dalarnas län
[email protected] Skickat: Idag kl 13:04

Hej min kära, Mitt namn är flora Nelson, jag är enda tjejen, jag såg din profil idag på (http://xxx.xxxxxxx.xx) och blev intresserad i dig, kommer jag också vilja veta mer för dig, och jag vill att du ska skicka ett mail till min email adress så kan jag ge er min bild för att du ska veta vem jag är. Här är min e-postadress ([email protected])
Jag tror vi kan gå härifrån! Jag väntar på ditt mail till min e-postadress ovan.
Försök att kontakta mig med min e-postadress på ([email protected])

tacka.

flora.


Hello My Dear, My name is flora Nelson,i am single girl, i saw your profile today at(http://www.helgon.net)and became intrested in you,i will also like to know you more,and i want you to send an email to my email address so i can give you my picture for you to know whom i am. Here is my email address ([email protected]) I believe we can move from here! I am waiting for your mail to my email address above.
please try to contact me with my email address at ([email protected])

thank.

flora.
-----

Alltså visst.
Brevet i sig blir ju, för en språkchef som mig, ganska kul.
Översättningen är förträfflig... i alla fall sett ur en humoristisk synpunkt.
"jag är enda tjejen” Jag synar det påståendet. Jag har sett minst ett PAR andra tjejer.
”Jag tror vi kan gå härifrån!” Yeah... you do that! Vinkevink. :)
”tacka” Varför ska JAG tacka? Jag förstår inte. Satans krävande tjej.

Sedan finns det vissa små funderingar som hur jag ska kunna veta vem hon är, genom att få en bild?

Men i alla fall så är det ett störande brev och... jag kan inte för en sekund förstå varför dessa skickas ut? VEM orkar sitta och författa detta brev? Översätta det? Registrera sig på en massa communities och spamma ut dem bara för att försöka lura i folk att de verkligen verkligen är en 23-årig tjej från Bjursås som heter Flora?

Han är enda tjejen?
Det är ju så förbannat genomskinligt. Den som skrivit det MÅSTE vara en total idiot. Eller?
Sedan den kritiska frågan: VARFÖR? I vilket syfte? Vad kan personen tjäna på/få ut av detta?
Inte bara en idiot, således. Utan en idiot med ett ofattbart tråkigt liv. Jag kan inte förstå exakt hur tråkigt en sådan människa måste ha för att finna det VÄRT det att göra detta.
Jag må själv vara deprimerad och må skit och sitta och vara hur ledsen som helst över att jag inte har någonting alls att göra men... jag är inte i närheten av det där.

Om jag skulle börja ha så tråkigt att jag allvarligt funderar på att skicka ut hundratals spambrev där jag hävdar att ”My name is Charlotte. If you add me to your msn - I will send you 14 nude pictures of me, so that you can masturbate to them while I sit and giggle at your stupidness” så hoppas jag faktiskt att jag först skulle tagit livet av mig.
För SÅ patetisk vill jag aldrig, aldrig bli. :)

Men du:
Jag är enda killen! Tänk på det - och använd kondom (helst när ni äter ägg). Ha det bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0