Havsbotten eller ett grill-galler?

Det räcker inte med gamla skepp som blivit nedmonterade.
Nu har man hittat Atlantis också.
Tänk vad Google är bra. Leve Google. Hurra, hurra, hurra.

De måste jobba väldigt hårt på Googles marknadsföringsavdelning - för att kränga ut all denna PR till världens tidningar. Det ger bra uppmärksamhet när tidningar som Aftonbladet och The Sun osv smäller upp blasket på bästa läshöjd.

Men om det verkligen ÄR Atlantis då?
Då kommer jag bli ledsen.
För det skulle betyda att en av mina favoritserier - Stargate Atlantis - skulle kännas HELT påhittad och inte speciellt trovärdig alls ju. :-( Suck.

Nä. Nu är det snart helg. Ha det så bra.
Jag tror jag ska gå och plåga mig med lite hockey i morgon. I kväll? Jag vet inte. Kanske köpa en tolvpack folköl... sätta mig och kolla på finalen av På spåret... och sikta på att bli lika packad som Ingvar?

... och på tal om alkoholister:
Lät inte den där ägaren till telecomföretaget, som står åtalad i Pirate Bayrättegången, som en riktig outcast? En typisk sån där gammal slemmig småbrottsling som alltid försökt nå fördelar genom att fiffla och söka sig till skumma affärskontakter som t.ex. Israeliska annons-säljare? En... Go' gubbe, liksom. Talar lodis-göteborska med vissa inslag av "världsvan" stockholmsk  accent.

Instinktivt känns det lite dumt att de bakom Pirate Bay har haft någon kontakt alls med honom. De ångrar sig nog. En klumpig halvgangster som öppet skriver om en massa saker i sina mail.
Även om inget av det har något med målet att göra så är det sådant som kan få en tekniskt okunnig ordförande och tekniskt okunniga nämndemän att gå på de tekniskt okunniga åklagarnas totalt irrelevanta frågor och babbel om absolut ingenting.

De slänger ut DAGAR på att försöka pressa killarna att "erkänna" att det går att hitta torrents som leder till illegalt material... när detta aldrig förnekats av någon. Åklagaren förstår ju inte ens vad åtalet gäller.
En parodi på en rättegång - som på grund av okunskap kan sluta exakt hur tokigt som helst. Det närmaste, på rättviseskalan, jag kan komma att tänka på är poker. Den som håller masken bäst - vinner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0