Är 15% av Sveriges invånare knarkare?

En missbrukare med hemlig identitet har, av Göteborgs stads lokalsekretatiat, fått ca en halv miljon insatt på sitt konto - som han har hos Stadsdelsförvaltningen Centrum.

Ja... det var såklart ett misstag. Pengarna skulle gå TILL Stadsdelsförvaltningen Centrum. Inte någon missbrukare som hade sitt konto för socialhjälp där.

Nåväl. Snubben säger tjohoo! Packar och drar glatt iväg till Thailand för att spendera alla pengarna.
Missbrukare som han är - så har han förstås ingen hjärna kvar.
Jag kan fatta att han tror att detta är hans pengar nu... att sätta sprätt på.
Jag kan förstå att han kanske tror att de där pengarna kommer räcka hela livet - i Thailand.
Men de kommer såklart inte räcka vidare länge. Han kommer köpa SÅ mycket knark... han kommer bjuda på så mycket knark. Han kommer låna ut pengar till folk han inte känner och han kommer köpa tre prostituerade om dagen. Sedan kanske han blir rånad när han står och viftar med 5000 dollar i ett hörn osv osv. Pengarna kommer ta slut fort! Sedan får svenska staten lägga ut pengar för att han ska kunna ta flyget hem till oss igen - för att få reda på att han blir återbetalningsskyldig.

SJÄLVKLART. Återbetalningsskyldig.

Men som sagt. Jag kan förstå att han gör det där. Han har en väldigt väldigt liten hjärna kvar - efter allt knarkande.

Vad som är mer oroande är att i aftonbladets omröstning så är det drygt 15% av Sveriges befolkning som säger att de bara skulle spendera pengarna! :D
Hur många idioter FINNS det?

VET inte människor att det är ens egen skyldighet att hålla reda på hur mycket pengar man ska ha på sitt konto? Man kan inte bara hävda att: Jag trodde det var en travvinst! Eller: Jag trodde det var royalties, från tiden då jag producerade den där skivan med Dr. Alban och Thomas Brolin. Jag menar... det fungerar inte. Man blir återbetalningsskyldig - även om man inte själv gjort något fel.
Till och med räntan går man miste om. :)

Men ja... som jag undrar, i rubriken... det KAN ju hända att 15% av Sveriges befolkning faktiskt är i samma skick som den där killen. De har helt enkelt frätt bort hjärnan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0