Mindless rambling.

I dag åker Maria hem. Hon sitter nu i kommunfullmäktige och vi ska träffas för att äta lunch på Great East... nä... vi ska äta lunch FRÅN Great Eastern. Hon hörde att två portioner räckte till fyra måltider, när jag och Sofia åt därifrån på hennes födelsedag. Så.. då tänkte Maria att hon kunde ta med sig en "extraportion" på resan.

Det går inte att se på livesändningen därifrån (KF). När det går att se så stakar sig både bild och ljud och ibland går det inte ens att connecta, så... det fungerar inte. Jag provade även att koppla upp mig mot webbradion - men den verkar inte alls gå att nå.

Det är därför jag vill ha ledigt under kf-dagar... för att jag ska kunna sitta och lyssna. Jag är nyfiken. Visserligen sitter den en och rapporterar live då, från VK. Men.. hon skriver ju bara 0,3% av allt som sägs. Jag vill inte bara höra slutsatser. Jag vill höra ALLT. Jag vill höra allt bråk och sådant också. Gnälliga människor och folk som slår ifrån sig och folk som går till omotiverat personangrepp osv. :)

Menmen... kanske lunch om en timme.

I morgon ska Sofia på en fikadejt med killen som hon dejtade dagen före sin födelsedag. Good luck.
Innan dess ska vi äta lunch, på stan. Får väl gå igenom lite strategier med henne. :)

Hmm... jag har börjat göra någon konstig liten sak med mina handleder. Ja.. ni vet. Man kan få för sig att knäcka med fingrar och sådant... och det gör jag. Även nacken. Men av någon anledning har jag lyckats komma på ett sätt att knäcka till handlederna också. Mest höger. Typ... håller runt hela handleden och trycker åt, så det liksom glider isär lite - och sedan böjer jag lite åt något håll... och så: *kro-ick*
Mycket störande. :)

Helst i går kväll.. när jag låg och kände att jag fick den där "känslan". Att jag VILLE göra det, för handleden kändes stel. Och när jag inte tillät mig att göra det så började handleden liksom göra lite smått ont.
Sådär som det kan bli i fingrarna och i nacken då - om jag inte gör det när jag känner att jag egentligen vill.

Enda medicinen är en klubba mot huvudet.
Hårt.

Jag fick andra känslor i går kväll också. Men.. det fungerade helt enkelt inte.
Måste fundera och jobba lite på det där. Det börjar bli tröttsamt och tärande.

Hela helgen har förresten ägnats åt att se på Chuck.
Det gick 9 avsnitt på TV, i Lördags. Då satt vi och slöade hela kvällen, med pizza och lite godis, och streckkollade.
På Söndagen sändes resten av säsong 1, men jag laddade hem de avsnitten - så vi skulle kunna se på den när vi kände för det. De gick lite fel tid, nämligen.
Det var faktiskt en - för mig - okänd serie. Den var klart bättre än jag trott. Men det var samma sak med How i met your mother också. Det är en suverän serie. Men första gångerna jag såg den så trodde jag bara att den var lite... sådär.

Chuck då?
C.S. Lee (Vince Masuka från Dexter) är med - i en biroll. I alla fall under säsong 1.
Och sedan Adam Baldwin, som gjort inhopp i en hel massa serier men den jag såklart minns honom mest från är Firefly / Serenity. Han spelar faktiskt... NÅGOT samma roll i den här serien. Fast han är ingen "rymdpiratlegoknekt" - utan han jobbar för NSA. Stor, stark, aggressiv vapentyp. som givetvis är aggressiv och butter på ett sådär lite roligt sätt.

Nåja. Nu måste jag göra ett par ärenden innan det blir lunch.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0