Dr. Phil förgriper sig på ALLA

I går lyckades jag även släpa med mig mina nyinköpta datorhögtalare till jobbet.
Jag köpte dem, till stationära datorn, samtidigt som jag köpte min laptop. Det var en felräkning. Det faktum att jag köpte en laptop innebar att jag i stort sett slutade använda stationära datorn. Jag har den bara igång när jag ska se film på tv'n eller bränna hemladdade saker. Då sitter jag ändå inte där. Så... okej. Den används... men jag SITTER aldrig framför den. Ergo: de oanvända högtalarna blir oanvändare och oanvändare.

Men nu ska de få stå här och boppa på. Jag har en hel del musik här... men jag ska kopiera allt så jag har en uppdaterad katalog - till min externa hårddisk som jag heller aldrig använder. Då kan den också stå här - och så kan jag radera all musik från jobbdatorn... vilket de nog tycker om.
Men i alla fall; så är det rätt skönt att kunna lyssna på musik - utan att ha på sig hörlurar.
Problemet är väl att jag gissar att de flesta andra inte direkt vill lyssna på ALL musik jag har på min playlist. Sade och Wolfgang Amadeus går säkert bra. Men... när det blir death metal så tror jag tanterna blir lite stressade.

I kväll kommer Maria på besök. Hon har kommunfullmäktige på Måndag, så det blir en helg tillsammans. Sedan åker hon på kurs i Luleå och... hem på Tisdag.

Bara sju timmar tills det är helg.

Ah... så härligt. En nyinspelning av Karate Kid. Med Jackie Chan och Will Smith's son. Exellent! *gnuggar händer*
Eller är det? :-/

Gårdagen kändes... bortkastad.
En känsla som inte är allt för ovanlig, har jag märkt.

Shape the fuck up!

Och Dr. Phil är visst, Enligt National Enquirer, ett praktsvin som skiter i sina gäster efter kameran slocknat, festar runt och förgriper sig på patienter. Så fort han är ensam med sin fru så ska han visst hela tiden skrika åt henne och har kört över henne med sin bil - och backat över henne igen.

hmm
Alltså.
Jag känner att det finns någonting mer bakom Dr. Phil. Men... riktigt SÅ långt hade jag väl inte tänkt gå - som till att anklaga honom för allt det där. Jag tror fortfarande inte att Dr. Phil är den där helyllesnubben som hjälper allt och alla. Men... National Enquirer?
Bara snäppet mer seriösa än "en Ding Ding Värld". Aftonbladet och Expressen är verkligen äkta journalistik - om man jänför med dem.
National Enquirer... med rubriker som "Elvis is alive and spotted in Cancun", "Oprah is really a man", "Little green martians spotted in Lake Eerie", "Shroud of Christ found in a cave", "Big Foot seen in downtown Arkansas", "Woman gives birth to 45 pound baby"... måste jag säga mer?

Nä. Vi kan nog avfärda en hel del av det där.
Men jag tror säkert inte han är lika supertrevlig som han framställs.
Vem fan är det? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0