Biff a'la smaklös.

Nae... blev ingen lunch med Sofia. Hon har jourat i natt och bara sovit en timme... så jag kan förstå att hon inte riktigt vill åka buss i 1:45 bara för att shoppa på Indiska och äta potatis med mig.

Problemet är att jag inte har med mig någon mat... så nu lär det bli såndär äcklig burgare. Annat finns inte - i prisintervallet 1-70. En vanlig lunch kostar ju över 80... och det börjar bli lite för dyrt. Största problemet är dock inte priserna... det är att det faktiskt inte finns några BRA ställen här i Umeå, att äta lunch. Alla i centrala stan är väldigt mediokra... och många är inte ens det.

Maten är okryddad och smaklös. såsen är vattnig, nästan transparent i smaken. Sedan försöker alla överträffa varandra i "snitsighet" och lägga dit en massa konstigt som inte alls passar ihop med det övriga i smak. Små såser som smakar typ körsbär, mango eller hallon eller något annat som påminner om sylt. Och... sylt använder jag ytterst sällan. Jag är väl en tråkig jävel - antagligen. Men jag vill helt enkelt att min mat ska vara god! Krydda den gott och... om jag VILL ha krusbär/avocadosås på min fiskgratäng så kan de väl ha en skål med krusbär/avocadosås borta vid salladen?

... för sannolikheten att jag vill ha en sådan sås ÄR tämligen liten. Men... jag får den i alla fall. Så nu måste jag själv sitta och sprätta bort den. Hårt.

Nä... nästan två timmar kvar till lunch. Jag vill gå hem!
Om jag fick gå hem nu så lovar jag att jag skulle dra ut och jogga.

Jag känner mig faktiskt rätt sugen på att göra det. Jag har så fruktansvärt lite att göra... så jag måste hitta på någonting.
Problemet med jogging är att det är lika socialt som att bajsa. och... jag är i behov av saker att göra, som "tvingar" mig att träffa folk.
Typ kurs i matlagning, eller näverflätning.

Kurser jag SKULLE vilja gå:
Sång! Dans! Gitarr!
Ja, alltså det finns en del saker jag skulle vilja göra. Men... jag orkar bara inte. Jag har tappat all ork.
Den kanske finns i Skåne?

hmm... undrar om man kan gå på familjeterapi hos en sexolog?
... bara en tanke. (som faktiskt inte hade något med det andra att göra)

Nä, nu ska jag jobba lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0