Tradera is in my blood.

Det är ju faktiskt lite så att man blir lätt beroende av Tradera.
Och då menar jag inte att köpa saker. Det tycker jag är lite läskigt. Man kan bli lurad och... dessutom är jag lite snål, så... det är svettigt att betala en massa pengar för saker.

Men jag har sålt lite prylar. Och det är rätt kul. För jag känner mig plötsligt lite... viktig? Jag GÖR saker. Det är kundkontakt och service och transaktioner och sådant. I like.
Och ibland hittar man såklart någon mupp.

Som förra gången, när jag sålde en gammeldags router. Han strulade BARA. Jag tror inte något han gjorde var helt ok. Först hörde han av sig och bad att få dela upp betalningen i två omgångar (och den var ju verkligen så dyr. Jag tror han fick den för typ 130kr! Har man inte 130kr så ska man inte sitta och bjuda på Tradera). Sedan, när han inte fick det, så bad han om att få betala in pengarna för frakten senare.
Trött som jag var på att strula om en så otroligt liten afför så gick jag väl med på det då och... såklart såg jag aldrig de pengarna - sedan. :) Troligtvis var han bara tankspridd och glömde bort det. Jag kan inte tänka mig att han tog en sådan risk och fullt medvetet blåste mig på typ 23 kronor. :D

Nåja. Nu var det någon som köpte min oanvända skrivare. Jag skrev ett mail och frågade hur han ville göra. Direkt på kontot eller Payson eller? Frågade om hans adress stämde och sedan bad honom höra av sig, så jag visste hur han skulle göra.

... inget svar.

Nu loggade jag in på mitt bankkonto för att se mina 390kr insatta med ett sådant tillhörande meddelande: adress ok
Liksom: jaha? Var det för svårt att skicka ett mail? :D
Om han hade hört av sig via mail så skulle jag skickat skrivaren i går... Men nu kanske det inte blir förrän i morgon, så personer boende i Umeå ska hämta upp SINA saker, i dag.

Så... en lektion till er som ska köpa saker på Tradera.
Snälla... SVARA! Var trevliga, sakliga och strula inte. Allt blir så mycket bättre då.

Just det. Jag köpte ju en Router och ett nätverkskort, på Tradera, för några månader sedan. Köpte dem i ett paket för ca 350 kr.
Nu sålde jag routern för 438 och nätverkskortet för 298.
I like!

Sedan en kamera då... som bara legat och dammat i ett par-tre år. Fick flera hundra för den. Jättebra.
Om jag bara får min telefon såld så har jag råd att köpa den där nya telefonen jag spanat på. *tryck tryck* :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0