Avslut i det vardagspsykologiska skavsåret.

Så...

Nu har jag och chefen och facket suttit i möten tre. Jag ska jobba nästa vecka ut - och sedan kan jag gå hem. Jag kommer att få lön för Juni, Juli och Augusti också. Sedan börjar jag ju studera den 14:e September. Jag får a-kassa första halvan av den månaden och sedan blir det CSN.

Så om allt går friktionsfritt (yeah, right!) så kommer jag inte behöva bry mig ett dugg om sådant tjafs som en massa ersättningstjafs. That's nice.
... i teorin.

Men i praktiken hittar ju alltid arbetsförmedlingar, a-kassor och även regeringar sätt att stoppa stora anal-dildos i mina cykeldäck. PACK! ... är vad de är. ;)

Nä, men nu sitter jag och packar ihop mina saker, del 1.
Allt det som jag inte kommer behöva. Det är ju faktiskt bara ca 6 arbetsdagar kvar nu, eftersom vi jobbar halvdag i morgon och sedan är lediga torsdag, fredag.
Jag tar såklart hem min Logitech VX Revolution-mus. Den är bra... den kan jag sälja på Tradera. Jag har ingen användning för den eftersom jag köpte en ny VIT mus till min vita laptop. Såklart! Nästa steg är att köpa vita soffor och vita byxor... och... se till så att Oliver också blir jääävligt vit!
(Oliver är en katt, som dessvärre inte alls är vit.)

Sedan måste jag ta hem högtalarna... och ett par sådana "brev in"-fack, som jag köpt på Ockerbloms. (Åkerbloms)

Och... *smider planer*
Kanske ta bort all programvara som jag installerat på våra fyra datorer. Låta dem kravla omkring i den tröga gyttja som medföljer Windows.

Ooh... och om jag skulle få något annat jobb under sommaren så kan jag ta det och inkassera dubbla summor lön. Det vore inte alls heldumt.

Och om jag INTE får det så kan jag sitta och uppdatera mig på vad det är för kuliga spel som kommit ut - på senare tid. Gräva ned mig i något najs onlinespel eller nåt. Bli asocial... bara gå ut för att handla cola och Billys... svarta ringar under ögonen. Gå ned 3 kg i vikt... runt bröstkorgen och upp 5 kilo runt magen. yay! :)

JAG hade hellre sett att jag fått allt i en klumpsumma. (Ja, det KAN strula med CSN, om jag får ersättning för nära inpå mina studier) Men äh... det spelar nog ingen roll. Det största problemet är, som alltid, att finna boende i Malmö. It's damn svårt.
Men nu kommer jag i alla fall ha all tid i världen att sitta och söka.
All tid i världen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0