En av mina trogna läsare kommer hit.

I helgen kommer min fantastiske vän, Lina, till Malmö. Hon och hennes fästman, Peter, ska väl göra någonting och besöka någon och sådant... det bryr jag mig inte om... men på söndag ska vi träffas! :)

Jag hade tänkt att vi skulle åkt förbi Växjö när vi åkte ned från Umeå... men det blev ändringar i planerna, på grund av att Maria ju åkte till sin anställningsintervju i Nässjö INNAN flytten - i stället för under flytten.
Och just ja... det var ju det jobbet hon fick också. Det har jag inte ens tänkt på.

Menmen. Vi ska äta lunch och... nu börjar jobbet med att lista ut VAR vi ska äta lunch.

Ah... just ja. I måndags satt jag och Mikael, i klassen, och pratade om mobiltelefoner. Han är en Somy Ericsson-fanboy och jag, som har testat de telefonerna OCH Nokiatelefoner tidigare vet ju att min iPhone faktiskt ÄR fruktansvärt bra.
Han hade dock vissa åsikter om iPhones hållbarhet. Många av dem går sönder.
"Min har i alla fall fungerat sedan leverans. Den har aldrig låst sig" säger jag då.

Morgonen efter så låste den sig och jag fick inte igång den igen. :D

Jaja... det fixade till sig. Jag hade ett externt program som skulle fixa till alla metataggar i musikbiblioteket. Så det var nog helt enkelt mååånga ändringar som den var tvungen att utföra när jag startade musikspelaren. Och det är såklart en nackdel. När iPhonen utför ett stort arbete och behöver lite tid för sig själv att tänka... då säger den ingenting. Den bara verkar låsa sig.

Ungefär som när man ska uppgradera mjukvaran i den. Ibland tar det jättelång tid. Senast jag uppgraderade den så tog det fem minuter innan mätaren rörde på sig. Sedan tog resten en till två minuter. Men då rörde sig mätaren också, så då visste jag att det hände någonting.

Senast Sofia uppgraderade sin mjukvara så låste den sig helt. Men... med dessa erfarenheter i minnet så kan det ju vara så att hennes iPhone, som är till brädden fylld av nästan 16GB musik, kanske behöver en hel natt på sig att fundera, innan det går att lägga in den nya programvaran? Who knows?

Nåja. Nu ska jag gå ned och hämta tvätten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0