I Somalia äter man båtar.

Nu har jag satt ihop ett elevråd också. Vi ska ha möte nästa onsdag... efter tentorna. Jag vill att alla ska få komma med konstruktiva förslag på vad som skulle kunna ändras till det bättre för nästa klass som börjar - samt vad som krävs av elever som är med i ett grupparbete. Som det är nu så kan någon vara sjuk ett par dagar och sedan komma och hoppa in i en grupp sista dagen.

Vi i klassen vill gärna hjälpa varandra, men under det här grupparbetet har faktiskt ett par personer i klassen gjort så... vilket drabbar de övriga i gruppen, SAMT är lite orättvist. Resten av gruppen har gjort allt jobb och någon inhoppare kommer och får stå med på papperet.
Dessutom kommer den personen inte att lära sig lika mycket som oss andra.

Jag är helt övertygad om att ingen försöker sätta detta i system för att försöka utnyttja sina klasskamraters godtrogenhet. Utan det handlar om att de faktiskt varit sjuka, eller har fått andra förhinder. Men vi måste ändå diskutera hur vi ska göra. Vilken är vår framtida policy? Borde alla som varit borta från ett grupparbete tillräckligt mycket "tvingas" att sättas i en ny grupp - tillsammans? På så sätt kommer de att få göra grupparbetet från början.

Nåja. Jag ska maila ut angående detta, snart. Kanske i morgon.

Läste om något par som varit ute och seglat utanför kusten till Somalia.
Sedan blev de kidnappade av pirater.
Vad fan TRODDE de? Har de inte läst en tidning de senaste två åren?

Jag tycker det är tragiskt, såklart. Det är inte kul alls. Men varför väljer man att ensamsegla längs kusten till just Somalia?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0