Tentasnack och en promenad ett tag.

Nu har ytterligare några dagar gått sedan sist.
Jag satt och pluggade i en hel kväll för den där tentan i mjukvarudesign - som jag bara gick och skrev för att få en uppfattning om vad jag skulle behöva plugga på inför omtentan.
När jag precis pluggat färdigt och ställer undan boken (som jag lånat från en som läst kursen tidigare) så ramlar det ut en lapp där han så snällt skrivit vilka kapitel som är de viktigaste och vilka som är de superviktigaste att läsa på. Det hade varit bra om den lappen ramlat ut INNAN jag skulle läsa boken. :)

Menmen... Man skulle klara 25 av 50 poäng på 25 frågor. När jag hade skrivit 14 frågor kände jag att jag hade 16 säkra poäng. Kollade på resten av frågorna och kände... "Alltså, jag kan klara den här". Jag räknade till slut ihop till någonting mellan 30-35 poäng och HOPPAS att jag förstått frågorna rätt nu, så jag inte givit mig själv en massa poäng på svar jag skrivit för frågor som inte ens ställts.

Men i alla fall så trodde jag absolut inte att jag skulle ha en chans att klara tentan. Det var inte så att jag bara tyckte att jag hade fattat illa... det var ju så att jag inte ens hade pluggat. Min TAKTIK var att göra omtentan och använda den här tentan som ett plugghjälpmedel inför den.
Men... nu skulle det såklart kännas rejält trist om jag inte klarade den. Nu är jag inte längre inställd på den där omtentan.

Vi har börjat programmera C.
Än så länge känns det ganska lätt. Vi har ju i och för sig bara lärt oss skriva saker på en skärm - och läsa in knapptryckningar från ett tangentbord ännu men jag har gjort ett fantastiskt litet program som berättar för dig om du druckit för lite öl, rätt lagom öl eller en alldeles perfekt mängd!
(umm. Nä. Man kan, enligt mitt program, inte dricka för mycket öl)

I dag var vi och handlade mat åt vår gremlin. Vi var tvungna att rida ut till Jäger Zoo för att finna en butik som hade öppet och GPS'en hade inte riktigt koll på en ombyggd korsning som liknade en trasig rondell. Håll till vänster och sväng sedan till höger. Så Maria höll till vänster... och när fanskapet säger: Sväng höger nu, så svänger hon höger. Fast pilen visade att vi skulle till vänster.

Då åkte vi och vände.
Sedan tyckte Maria att jag hade sagt "Nej, vi skulle rakt fram i rondellen".. men jag hade sagt vänster, så när vi kom tillbaka dit körde vi fel igen och fick oss en nätt 6 km omväg.
Jävla Malmö.

I morgon är jag ledig... så då tänker jag gå till Arlöv och köpa en sådan motordriven sticksåg (129 kr). Här ska sågas i en sådan ikeagrej man ställer under handfatet i badrummet. Till det priset tycker jag det helt klart är värt det. Jag orkar inte stå och gnugga såg i en timme tills jag blir toksvettig och trött.

... I stället så GÅR jag till Arlöv och tillbaka... vilket blir ungefär en mil.
(så jag blir toksvettig och trött)

Sedan lägger jag bara in en bild från då jag, Maria och Erik senast var ute och "bowlade"

Ja... vi skulle ut och bowla. Men det var så dyrt, på helgen, att vi skippade det. Sedan satte vi oss ned och drack alkohol för mer pengar än det skulle kostat att bowla. Men... jaja.



(Maria till vänster - och jag till höger)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0