Flyttlasset har gått.

mmmm... min nya lägenhet. Det står en massa kartonger, överallt. Jag fick fler blåmärken och ett par fina sår under flytten, i går. Men det var det värt. Absolut fantastiskt. NU bor jag i en lägenhet jag trivs i. NU bor jag i ett läge jag trivs i och nu går det förhoppningsvis att börja lära känna Malmö från dess bättre sida - i stället för att lära känna dess baksida. Kirsebergsskolan hade uppenbarligen flest antal studenter som gick ut utan betyg. Var FJÄRDE elev... fick inte något slutbetyg! Sådant brukar tala sitt tydliga språk. Ett område där ungarna helt enkelt inte bryr sig brukar inte vara något särskilt bra område.

Det var den känslan jag fick precis när vi flyttade in där. Antingen var det ett område som var på väg att bli bättre eller så var det ett område som höll på att bli sämre. Det kändes helt enkelt som att området var ett sådant som stod och vägde. Med ungdomar som växer upp utan betyg så känns det som att det är på väg utför.
Bra läge för flytt.

Och flytt till ett bra läge, indeed. ^^

Nackdelar finns:
1. Gymmet som ligger på våningen under oss känns som att det kan vara lite livat ibland. När de har gruppträning så hörs musiken, dånet samt den där lekledarens exalterade röst.
Ljudnivån kan ibland vara rätt hög. En del dagar kanske man inte har så stort överseende med sådant?

2. Prisnivån på det mesta inne i stadskärnan är ju något högre än den är lite längre ut. Alla småbutiker och sådant som är så fantastiskt... är ju dyra. Sedan finns det en stor matbutik, som är rätt dyr. Om man ska handla billigare så blir det att färdas en bit. Men då får vi helt enkelt se till att GÖRA det då.

Men... nu kan jag inte se några fler nackdelar. :oD yay!

Nu ska jag sluta tjöta om vår nya, fantastiska lägenhet.
Jag har dock inget annat att skriva om, för tillfället. Så då blir det liksom stopp här.

P.S. Ni måste i alla fall medge att, hur ointressant detta än må vara att läsa så är det i alla fall mer intressant än ett kungligt bröllop.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0