Luftintervju är en intervju utan själva intervjun.

Jaja. Reklamen på Spotify spelas visst för fullt. Folk i klassen hade hört den, när vi hade någon samling i måndags.

Det där stället som hade egen loge på Arenan ringde och sa att jag skulle gått vidare till en andra intervju, om det inte varit för att de fått nya direktiv och inte längre skulle tillsätta någon tjänst.
Men den tjänsten kanske, i stället, skulle tillsättas senare under sommaren. Då hör han av sig igen.

Men vi ska kolla på hockey, i alla fall. Den 21:a april är det match mellan Tre Kronor och Ryssland, i Malmö Arena. Det blir faktiskt, trots mitt stora hockeyintresse, min allra första a-landslagsmatch!
Jag har sett landslagshockey förut. I Umeå kollade jag på när Kanada spöade Sverige - i Junior-VM.
Klart det var kul. Det var en riktigt bra match och riktigt bra spelare. I det laget fanns t.ex. de tvillingar som nu de senaste två åren vunnit poängligan i NHL (De rödhåriga bröder Sedin) och såklart en hel hög med andra spelare som sedan nått stora framgångar. Men... a-landslaget har jag aldrig sett.

Så... dags att gå ned i källaren och gräva fram sin gamla Tre Kronor-tröja.
Ja... för jag har en. En gång i tiden var det meningen att vi skulle åka och kolla på VM. Men det blev för dyrt.

Jag var på en ny intervju i går. Det var en tjej som året innan gick ut samma utbildning som jag gått som intervjuade mig. Hon är deras testare och hon vill "ha en kompis". Hon har alldeles för mycket att göra så de ska anställa en till. Jag hoppas hon har mycket att säga till om... för då kanske jag äntligen har en chans att landa mitt första jobb.

Då skulle jag dessutom bli lite unik, sägs det. Jag vet inte om det verkligen stämmer... men rektorn för skolan säger att alla som fått jobb har fått det på det ställe de gjort sin praktik.

Och vi avslutar med en skyltdocka som verkligen visar på sunda kroppsideal.



Men visst är det väl så alla ser ut?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0