En nämndeman?... anyone?

Jahopp. Så blev man framröstad som nämndeman i Malmö Tingsrätt också.
Badabing!

Vi kan ju lugnt utgå från att jag inte skulle blivit vald om jag inte gått på mötet (och missat en period av matchen Sverige - Kanada). Det var värt det.
Jag hade nämligen nominerat mig till posten, tidigare. Men nomineringen hade på något sätt kommit bort eftersom den jag skickat in min nominering till inte längre satt kvar i valberedningen. Och hon hade väl glömt bort att berätta för de andra?
Så jag (om)nominerade mig direkt under mötet.

Det lönar sig att gå på möten. Folk känner igen mig nu. Jag har varit på varenda möte och hon som var den andra nominerade, som redan suttit som nämndeman en period, förlorade troligtvis mot mig för att hon i övrigt aldrig synts till på ett medlemsmöte.
För... i övrigt har jag ju inte på något sätt visat att jag är kompetent inom något område. Jag har inte gjort någonting åt partiet. Jag har liksom bara... suttit där. :)

Nä. Nu åter till matchen som inget av lagen verkar vilja vinna.
Det lag som vinner, vinner gruppen... vilket innebär att man får möte Ryssland i kvartsfinalen. Det lag som förlorar blir tvåa och får möta Tyskland. Ibland blir det konstigt. :-/

Nu gjorde Kanada 3-2. Jag känner mig inte helt ledsen. Hellre Tyskland än Ryssland. :D
Menmen. Alla kvartsfinaler är tuffa. Och om man vill vinna guld så spelar det ju ingen roll. Man måste ändå kunna vinna över alla. Men instinkten säger att det borde vara bättre att möta Tyskland.

/Nämndemannen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0