The innebandyking.

Jaha. Nu har jag då spelat innebandy för första gången på ca 10-12 år.
Det kändes inte så ovant som jag hade trott. Jag var absolut inte sämst - och dessbättre satt min konditionsträning fortfarande kvar lite... så jag sprang garanterat mest - och, som vanligt, snabbast,
Gjorde ett mål också... äntligen. Hade rätt många chanser, men det svåraste är ju att göra mål. Helst när man inte är särskilt van att spela. Det är någonting med just den där avgörande situstionen som gör att man låser handlederna och hjärnan och bara bockar iväg bollen i knapp styrfart.

Men jag fick alltså göra ett snyggt mål.
och jag är nöjd.
Det var kul.

Tyvärr är det inte särskilt många där - under somrarna. Vi var bara åtta personer - och då en är målvakt så blev det lite haltande. Ena laget fick ha målvakt - och det andra inte. Där hängde vi upp lite sarg i målet i stället - så man var tvungen att prickskjuta på sidorna för att göra mål.
Sedan var vi då sju utespelare. Ojämnt antal betydde tre mot tre - och ena laget har en avbytare. Eftersom tre mot tre innebär väldigt mycket spring så... var det jobbigt.

Jaja... hoppas det kommer fler nästa gång.
För... det blir en nästa gång för mig. Det var kul.
Ont i benen och fick ett slag på fotknölen så det började blöda, men... det är väl sådant man får ta?
Känns bättre att det blöder, än att det bara blivit en stor blå knöl. :)

Hörde förresten av en granne till en kompis att Star Wars-utställningen i Ö-vik visst var riktigt bra.
hmm. Hade vissa funderingar på att dra dit någon dag. Men kände att jag itne skulle orka. Men... kanske ändå?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0