Musik ska byggas utav betalsamtal.

Det... bär mig lite emot att skriva om melodifestivalen men... efter förra helgen snyftades det ju så mycket om hur konstigt och dyrt röstningssystemet blivit och... det var helt enkelt ett jävla liv och gnäll! Det var drev efter drev och i Aftonbladet hölls det en omröstning (Ja.. vad hålls det INTE an omröstning om?) :) där det kom fram att mer än 95% av alla skulle SLUTA rösta på melodifestivalen. 95%... det är ju skitmånga. Då kan man såklart kalla det nya (för mig totalt okända) systemet en rejäl flopp.

Men jag anade att det inte riktigt skulle se ut på det sättet, ändå, när det väl melodifestivalades nästa gång.
Mycket riktigt... nu i helgen slogs det nytt röstningsrekord.

Det var verkligen inte illa pinkat av de 5% som fortfarande röstar. :D

*ironi* Det bevisar bara att motivation slår klass. De 5% fanatiker som nu var kvar gjorde ett mycket bättre jobb än då de tvingades trängas med alla dessa omotiverade medgångssupporters som nu (om man får tro AF's omröstning) lämnat skeppet.
Malmös hockeylag klarar sig mycket bättre nu - med halva sitt lag fyllt av juniorer - än det gjorde tidigare när de hade alla dessa världsstjärnor i laget.
Likaså: Jag skulle göra fler ärenden per vecka om jag bara fick sitta här 2-3 dagar - i stället för 5. Jag har sagt det till chefen... men jag tror inte han förstod logiken.

Om han läser min blogg kanske han gör det. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0