Om han är en man av folket... vad är då jag?

Ja... i går var jag och skulle hämta ut biljetter till morgondagens förhandsvisning av Slumdog Millionaire. En film som jag läste om för flera månader sedan och sedan dess längtat efter.
Tänkte att eftersom det handlar om Indien så kanske det inte skulle bli några problem att få sig ett par gratisbiljetter då. Jag är inte längre guldmedlem i bioklubben, så jag fick inte hämta biljetter under måndagen - utan jag måste vänta till tisdagen, då vi silvermedlemmar får chansen. om där finns några kvar - vill säga.
Det fanns biljetter kvar. Men inte tillräckligt många.

För... natten mot Måndag så gick såklart oscarsgalan av stapeln och filmen fick 8 oscars. Så... givetvis blev det nu massiv uppslutning. När jag kom dit en kvart innan öppningstid så stod där ca 200 personer. Jag var chanslös.
Jag får ladda hem den. [problem solved]

Mamas and the papas hårddisk börjar rasa. Det är anledningen till att deras dator betett sig lite konstigt på senare tid och nu på en vecka inte kunnat starta. Men jag felsökte lite och får väl beställa en ny. Kostar ju inte SÅ mycket. 700kr, ungefär. Mamma blev nöjd. Hon hade väl trott på 2-3000.
Men... de har fan haft datorn i fyra år och fyra månader nu. Det var ca två år mer än vi trodde. :)

... vilket får mig att inse hur gammal min hårdvara i stationära är. När jag köpte datorn åt mina föräldrar så var jag avundsjuk. Den var så modern och kraftfull jämfört med min.
och... eh... jag har inte bytt ut någon hårdvara i min dator sedan dess heller. Det som sitter i min dator måste ju vara kanske 6 år gammalt.
Och jag som alltid varit en sådan som uppgraderat till det nyaste.
My long lost hobby.

Anyhoo.

Victoria gifter sig med en man av folket.

:D

En man av folket som köper en briljantslipad diamantring med 57 fasetter... värd en halv miljon kronor.
Nåväl. Han kanske har vunnit på Triss? Det är därför det tagit så lång tid för honom att fria. Stackaren har inte haft råd med en ring!

Nä. Det var tur att jag aldrig gifte mig. Vigselringar har verkligen börjat kosta skitmycket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0