Var borta i 15 år.

En man från Piteå stack från sin familj, för 15 år sedan. Han tog ut 400'000 från familjeföretaget och stack till USA. Lämnade sin fru (ja.. jag VET inte om de var gifta, men) och 3 månader gamla barn.

Nu har han återvänt.
Systern tycker såklart att det är fantastiskt roligt att återse sin bror.
Men... Bara för att brottet är preskriberat så kommer han tillbaka. Kul för somliga... men mindre kul för hans ex och hans ex-svåger, som var delägare till företaget han länsade.
Ja... jag vet inte hur jag skulle känt... men om jag vore den där gamle svågern så skulle jag väl knappast bara gå fram och skaka hand och välkomna honom tillbaka till stan. "Men berätta nu... hur var det i Florida?"

Han har länsat företaget de hade tillsammans... han lämnade hans syster med ett nyfött barn.
Det är väl då ens gamla boxningsträning skulle komma väl till pass, liksom: "HEJ!" *thud*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0