Tick tack. tick tack.

Nä, nu går jag och lägger mig tidigt, efter en totalt händelselös dag. En sådan dag som bara kan betraktas som helt bortkastad. Det bästa som hände var att jag såg på första 40 procenten av 'So you think you can dance?'

I går tror jag förresten att jag fick ett nytt jobb. Det räcker till den 12:e September och skolan börjar den 14:e... så det blir att stanna i Umeå ända fram till den helgen. SEDAN flytta.
Det är väl bra att tjäna dubbelt. Men...
1. Man tjänar väl inte direkt jättemycket som tidningsutdelare. Först och främst på grund av att man ju bara jobbar typ tre timmar per dag.
2. Jag har ju redan gjort upp med skatteverket om att betala i det närmaste obefintlig skatt på mitt tremånaders avgångavederlag. Den skatten är ju baserad på att jag inte kommer att tjäna någonting mer under resten av året.

Så frågan är ju: Hur mycket pengar kommer jag VERKLIGEN att tjäna på att jobba? Det jag får kommer väl i stort sett ändå bara innebära att jag får en stor summa skatt att betala in vid nästa deklaration?

Gah. Pengar! Jag som tackade ja direkt och tänkte: Wohoo! Varför kan det inte bara vara en massa simpelt?

Fan. Nu börjar jag bli lite trött.
Det händer ingenting. Det känns inte som att jag verkligen lever, mest på grund av att det helt enkelt inte känns som att någonting känns! Det bara... går och går. Som en klocka. Lika spännande.

Nä, nu ska jag försöka sova. Dags att vända tillbaka på dygnet. Jag går och lägger mig klockan fem. Som tidningsbud kommer jag väl typ börja klockan tre eller något? Eller ja... kanske fyra.
Ja... ELLER så fortsätter jag sitta uppe hela natten... går direkt till jobbet och lägger mig när jag kommer hem? Kanske fungerar.
Jag kan ju lika gärna experimentera. Det är bara två månader jag ska jobba.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0