Jag har såklart ingen tv.

Ja... vad säger man?

Nu är jag medlem i Miljöpartiet och... egentligen tycker jag de har bra åsikter och idéer men... nu kom plötsligt någonting som gjorde att jag nästan började fundera på att byta - till Kristdemokraterna! :) De vill avskaffa tv-licensen.
Jag har, i flera år, sagt att den är skit och att den borde läggas på skatten. Sluta lägga en massa pengar på att jaga människor.

Men nä. Självklart kommer jag inte byta till de läskiga. Jag står kvar. Men det är en fråga som man bör ta upp i många fler partier.

Det här handlar ju inte om att vi ska avskaffa public service-tv. Absolut inte. Det handlar bara om att få in pengarna på ett mer sansat sätt.

I går var jag ute och cyklade... långt.
Iväg till Baggböle och över älven till Klabböle och... jävla hängbro. Hatar broar. Kyrkbron går bra... för den är så bred att det mest känns som en vanlig väg. Man ser liksom inte att det är en bit ned till mörkt vatten.

Ja... jag lider av en riktigt jävlig höjdskräck - SAMT rädsla för vatten. Så... broar är helt enkelt inte min grej.
Helst när vattnet är mörkt. Vem vet vad som finns där nere? Det är kallt, det är djupt... det finns onda troll som vill dra ned en. Jo. För så ÄR det.

Men i alla fall så lyckades jag ta mig över. Jag måste utmana mig själv.

Det var nu ingen liten bro byggd av gamla rep, eller nåt. Det är en rätt stadig konstruktion - men likafullt en svajande bro av hängmodell. Så jag stod där på ena sidan och fruktade, i ca 10 minuter, innan jag intalade mig själv att det värsta som kunde hända var att jag drabbades av lite svajiga ben och panik och sådant fjanteri. Men... jag skulle aldrig kunna ramla av bron! Så... förr eller senare skulle jag ta mig över.

I dag så gav jag mig ut på en liten promenad på 15 kilometer. Google säger att det tar tre timmar att gå 15 kilometer... jag slog Google. Jag klarade det på 2:50. Wohoo! :) (In your face, Googol!)
Det var i alla fall kul att gå där i gamla I20-skogen. En massa minnen från lumpen och mobförråd och skyddszoner och grejor. Avspärrat lite här och där. Inget fotograferande tillåtet. Gå inte i skogen... det kan låta boom.

Jag gick även förbi den gamla gaskammaren.
Härligt.
Ett litet fristående hus där vi skyfflades in för att känna hur tårgas kändes.
Kände rysningar - och började gå något snabbare, hemåt. :)

Nä. Nu är det dags att gå och lägga sig.

Frågan är ju bara: Kommer Michael Jacksons död betyda att vi aldrig får reda på sanningen bakom hans super-pedofili eller kommer det betyda att barn som tystats med miljontals dollar nu vågar träda fram och berätta öppet... eller skriva böcker?
(Ja... ni kanske anar att jag inte för ett ögonblick tror på att den stört sjuka människan är oskyldig till alla de där anklagelserna)

Oh well.
Bye.

Kommentarer
Postat av: Sharon Eisbrenner

It takes a brave person to face their fear. Rah Rah! Roger-1, Bridge-0

btw, the American stations are already showing MJ tributes with effusive outpourings and speculative hints. Poor Farrah that died of cancer and Ed McMahon who died of old age are just not muckraking enough for them 'mericans.

2009-06-26 @ 04:39:37
URL: http://eisbergsk.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0