Svettigt deluxe.

Ja... vad säger man?

Här sitter jag. Klockan är ca 5:20 och det är så gravt varmt efter dessa dagars värmebölja - att jag inte kan sova. Det är för varmt i sovrummet och det spelar ingen roll om jag så skulle öppna hela väggen! Det blir inte svalare där inne i alla fall.

Så jag klev upp och tog med mig min dator ut på balkongen. Där var det hyfsat skönt att sitta baröverkroppad och skapa ett Spotify-konto.

Ja, jag vet. Jag ÄR långsam på att haka på sådana trender som Facebook, bloggande och Spotify. Jag har inte ens fattat vad Twitter är, ännu. Men lugn - bara lugn. Jag börjar väl Twitta om ett par år också. :)

Äsch.
Ska man klaga på vädret?
Det finns inget dåligt väder... det finns bara dåliga kläder. Eller hur säger man?

Hmm. Problemet med ett program som Spotify, är ju att jag sitter där som en idiot och har liksom ingen aning vad jag ska leta på. Det blev Thin Lizzy. Och de var väl helt okej, men jag kom helt enkelt inte på något mer spännande att söka efter. Sedan tycker jag det bara känns lite jobbigt att sitta och lägga upp spellistor hit och dit och knasa runt en massa på olika sidor - när jag ändå har all musik som jag någonsin kommer att behöva, right here, på min hårddisk.

Bläää. Jag kanske skulle göra ett försök att sova lite. Igen.

Jag vaknade runt 2-tiden och då var jag ensam i sovrummet. Maria kunde uppenbarligen inte sova heller... så hon hade gått ut till vardagsrummet. Klockan 3:25 vaknade jag igen (och det var då jag klev upp). Maria låg och sov. Så då stängde jag av tv'n - vilket hon uppenbarligen hade glömt.
Så... jag är inte helt ensam om att bli negativt påverkad av värmen. :)

Blev lite grillat i dag - förresten.
Grillad mat är god mat.
Någon dag... När det blivit lite svalare... har jag tänkt börja packa lite saker. Det är väl bara 40-50 dagar kvar till flytt... eller nåt. Vi måste kolla hur mycket skräp vi har, så vi kan anlita den där flyttfirman som hävdar att de kommer köra ned allt för 6600. Det är billigt! De flesta verkar ligga på 8-10000 och någon firma TROR JAG ville ha typ 14000. Jag kan ha fel. Men då får väl Maria rätta mig. Det gör hon så ofta ändå, så det borde inte kännas särskilt ansträngande för henne. :)

God natt. (05:41)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jaha, då får jag väl ta och rätta dig, HÄR. 16-18 000 är det ett företag vill ha för flytten. Jag tror inte vi tar dem.

2009-06-28 @ 14:39:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0