Ny tv, gammal telefon.

Hmm... snabba uppdateringar. Inte så fylligt skrivet, kanske.
För ett par dagar sedan gingo min ärrade tv sönder... igen. Den borde inte vara så ärrad egentligen, ty den är bara 15 månader gammal och detta var den 5:e gången den gick sönder.
Nu fick jag direkt en ny tv. Fortfarande en Finlux... 37"... men en nyare modell. Hoppas den fungerar bättre. Min pappa köpte ju en exakt likadan som jag hade... samma dag... från samma ställe. Hans har fungerat helt felfritt, så förhoppningsvis fick jag bara ett riktigt bakfylleexemplar.

Så nu sitter jag och glor på min nya tv.
Jättefin fjärrkontroll med ett litet runt förstoringsglas i mitten.
Jo... jag lovar. Det är skitskumt. Men lite coolt ändå. :D
Tänkte att det kanske är för att de äldre lättare ska kunna läsa tv-bilagan?
Oh well... jag vet inte.

I dag har jag börjat bli lite sjuk. Jag har snutit ut flera liter!
Och varit på två teorilektioner, på körskola.
... samt en körlektion.
I morgon ska jag på en ny teorilektion.

Kanske är det dags att börja läsa teoriböckerna snart också?

Nåja. Jag vet inte riktigt hur jag kommer att göra. Just nu går jag körskola för pengar som jag inte har.

På tal om pengar så har jag inte tillräckligt för att köpa den där nya telefonen jag hade sett fram emot. Nu finns den i lager hos elgiganten. Men... den kostar mycket mer än jag har. :-(
Så... jag använder en telefon som jag köpte förra sommaren för att kunna ringa gratis till en som hade Comviq Kompis.
Nu har jag tagit fram den telefonen och det har visat sig att den liksom stänger av mic'en lite då och då. Plötsligt hör inte folk vad jag säger. Jag hör dem alldeles förträffligt. Men de hör inte mig. Så då är det bara att stänga av och ringa upp igen... vilket liksom tar bort hela vitsen med att ha ett Telia för vänner-abonnemang.
Ingen minutavgift. Men eftersom man är tvungen att ringa upp personen i fråga en gång varje minut så kostar det ändå 69 öre i minuten, liksom.

Så... jag blev lite barnslig efter den brutit ljudet till Maria tredje gången på ett par minuter... Svor, gjorde jag "check!". Drämde telefonen i rumsbordet, gjorde jag "check!".
Så nu har jag tagit fram Sofias gamla Sony Ericsson Z800. Ye ol' brickster! Damnit vilken koloss det är. Man... glömmer så snabbt. Den såg ju inte så stor ut när den levererades, vill jag minnas.
Jaja. Men den fungerar i alla fall bra och den har 256MB musik i sig.
Pappa ska återta en telefon som han lånat ut... så får jag ta den i stället. Då kanske jag står ut i en månad i alla fall. För det lär gå så lång tid innan jag äntligen kan beställa den där LG Arenan. :-(

Det känns som att jag gjort mer. Som att det är fler saker som hänt under dagen och kanske även under gårdagen... men jag kan inte komma på något mer. Så... avslutar väl med att säga att vi fortfarande inte funnit någon lägenhet i Skåne... vi ska åka ned dit om ett par veckor - och jag har anmält mig till arbetsförmedlingen - och GI-bilagan ligger nu på bordet (inte länge kvar innan vi kanske till och med påbörjar dieten, eller nåt) ;) och...
nu ska jag gå och lägga mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0