It's like playing in a rock band.

Ja, så var det torsdag igen då.
Veckorna går sanslöst snabbt när man inte har skola att gå till varje dag. När det är varannan dag så flyger tiden bara förbi. Dessutom har jag faktiskt ganska roligt.
Jag har ofta funderat på det där förut.
Jag har ju alltid bara suttit och haft en massa tråkigt. Tiden har gått långsamt - men sedan när jag tittat tillbaka på ett specifikt år så kommer jag inte ihåg någonting av värde - och då känns det som att det året bara försvann... snabbt!

Nu blir effekten lite omvänd.
Nu går tiden snabbt i tiden jag lever... men när jag tänker tillbaka på de åtta veckor jag gått i skolan så har det hänt så mycket att det, i jämförelse med mitt liv innan, känns som MINST ett år! För det har hänt saker. Jag har händelser att blicka tillbaka på och minnas.

I går var jag - och nägra andra ur klassen - på en mässa i Lund. Den är egentligen till för att studenter ska ragga exjobb, praktik och övrigt arbete.
De var inte vidare intresserade av oss som bara läst 8 veckor - men de flesta var åtminstone inte otrevliga. Sony Ericsson var riktigt otrevliga och killen på Sogeti var allt annat än engagerad. Kändes som att han bara ville avsluta samtalet - trots att det inte fanns någon annan bakom mig som stod och väntade.
För ja... jag tittade efter. :)

Det är lite synd. För Sony Ericsson skulle jag absolut kunna tänka mig att jobba på. Och hemskt gärna Sogeti. Företaget har en skön stil.

Men många av de andra företagen var trevliga och jag tycker att jag lyckades riktigt bra. De andra i klassen lämnade inte ens in några CV... jag lämnade in 10. Jag visste inte att jag ena hade någon zon. Men det känns som att jag befann mig i den.

Sogeti hade bjudit in en av sina konsulter till lunchföreläsning.
Härligt. Gratis läsk, lasagne och en t-shirt. (no... make that two! Jag tog en till på vägen ut) :)

"Just like rock musicians we are serious about our passion, instruments and our customers. In our creative work we understand that everyone in the project plays an important role, just as every instrument counts. We make sure our professionals are well rehearsed and prepared for any project challenge - the performances."
( http://inarockband.com )

Sedan gick vi ut på after work. Spelade biljard... jag var, som vanligt, ganska duktig OCH ganska dålig. Jag har någon typ av spel i kroppen. Jag kan sätta rätt svåra stötar och flera i rad. Men... blandar dessa med rent pinsamma saker som att missa en boll som ligger FEM CENTIMETER från och MITT FRAMFÖR ett hål.
Gah... jaja... ölen var god.
Sedan gick vi till en pub som heter Fagans. Där var det förvisso trevligt, men... jag undrar.
Henrik undrade också.
Han beställde en sådan smakrik öl som heter Newcastle och jag beställde en Kilkenny. De båda ska ju inte vara lika lunchiga som t.ex. en Guinness... men... nästan.
Och de smakade nästan ingenting. Bottenskrap? Eller utspätt?
Ja, jag vet inte. Jag kan inte tillräckligt mycket om öl... men när en Carlsberg Hof smakar MER än en Kilkenny så är det någonting som är lite fel, oui?

De stängde dessutom klockan tolv! Jättetidigt. Så då var det någon som kom på det sanslöst perfekta förslaget att gå på någon nattklubb. Där var det riiiiktigt tråkigt. Jag är verkligen ingen nattklubbsmänniska. Alternativt var jag alldeles för nykter. Jag kunde till och med räkna alla prostituerade inne på klubben. De var sju. Och om man är tillräckligt full så ska man inte klara av att urskilja dem från resten.
Nu var det i och för sig mycket mer uppenbart än jag någonsin varit med om förut. De smög verkligen inte.

Men i alla fall så gick jag därifrån efter ett par timmar och... whaddayaknow? Det låg i konserthuset, så jag klev ut ett par meter från Föreningsgatan som jag går till och från skolan varje gång. Jag som var lite orolig att jag inte skulle veta var jag var. Men det var ju inga problem alls det.

--
"Och där går han in i närkampen och trycker sig mot Hendrikssons klubba"
Vänta... jag trodde det var hockey jag kollade på. :-|

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0