The sands of time.

Jag var sjuk i fredags... och... förstås var det första dagen som vi verkligen skulle lära oss någonting. Sedan dess har jag känt mig stressad. Det vi läst har känts ganska svårt och jag känner inte att jag har hängt med - riktigt.

Under veckan som gått har jag haft mycket att tänka på. Helgen var, på grund av att vi var supertrötta båda två (men helst Maria, som sov bort ett helt dygn, ungefär) och att vi plötsligt hade fått slut på pengar, riktigt tråkig. Vi gjorde ingenting och jag antar att vi blev lite chockade att alla pengarna var slut. Så vi saknade initiativförmåga.

Och när det går en hel helg utan att det händer någonting så blir jag nedstämd och ledsen.

I måndags fick jag reda på att de jag pluggar ihop med satt hemma hos någon och pluggade. Det var ingen som ringde mig. Den dagen försökte jag verkligen läsa kapitel 7 i boken... jag har ännu bara läst halva. Jag hade tänkt göra övning 4 samt 5. Jag har fortfarande inte gjort 5.
Det har varit svårt att plugga när jag haft så mycket att fundera på... jag har känt mig stressad över att jag varit borta och sedan så har jag bara suttit och känt mig ensam. Det är svårt att fokusera då.

... och katten har varit lika jävlig som alltid.
När han ligger stilla och sover så är han okej. Men inte i övrigt. Han har bara tre lägen. Jakt, attack och spaning (JAS). Han jagar den som finns i lägenheten (mig) han attackerar den som finns i lägenheten (mig) och spaningen består av att han för tillfället inte känner sig sugen på de övriga två och då i stället är hyperuppmärksam och ständigt ska befinna sig runt mina ben.

Allt det där låter kanske rätt kul. Det beror på hur jag väljer att beskriva det. Men... mja. Han är verkligen inte min kopp av katt. Om han vore en människa så skulle jag absolut inte bott i samma lägenhet som honom. Jag trivs INTE med den katten. Jag känner mig aldrig avslappnad i min lägenhet. Men det är ju inte min katt... så jag kan inte bara ge bort honom till bättre behövande.

Nu har vi haft ett möte med ledningsgruppen... på skolan. Det var rätt intressant - då jag fick veta saker som ingen annan i klassen vet :) och sådant skoj. Det mesta vi fick sagt på mötet har jag såklart mailat ut till de i klassen. Men ni kan få reda på en sak också. ISTQB-certifikatet som vi BÖR ta kommer at kosta 2000, i stället för 3000. Och vid tagen examen kommer vi att få tillbaka 1000 kr, av skolan. Så... nu finns det ingen ursäkt att inte ta det certifikatet. Gött mos.

Veckan blir bättre.
I dag var en bra dag. Jag har haft bra kontakt med alla i klassen. Jag har känt mig nödvändig och jag har trummat på bra, gällande uppgifterna vi ska göra. I morgon blir det tvätta, plugga hos Andréas och äta varma mackor hos Noppamas (För jag bevittnade hur hon köpte en sådan stor rostfranska och bjöd helt skamlöst in mig själv!) och... allt känns genast bättre.

Dessutom lyckades liket Löven vinna en match! Det har varit en RIKTIGT dålig säsong, hittills. Man har förlorat nästan allt och ligger sst i serien. Det har verkligen aldrig hänt förut.
Efter att ha förlorat, på hemmaplan, mot nästjumbon så fanns det inte längre någon som orkade hoppas på någonting. Inte ens de där mest positiva fansen orkade.
Men nu gick de plötsligt och vann. Så nu är ALLA fansen plötsligt helt lyriska och nu kommer vändningen. :D

Ja... jag säger inte att hockeyfans är friska. Men de är fan underhållande.

Jag är inte mycket bättre själv. Jag ser något mer nyktert på saker och ting men... jag blir lite gladare när de vinner. Kul.

Nu har jag installerat om datorn ett par gånger och... hörrni: Glöm inte att avauktorisera iTunes för datorn innan ni gör någonting sådant. För... även om det är samma dator så kommer den vara oauktoriserad att connecta till App Store, när man lagt in iTunes igen.
Man har tillstånd att använda sitt konto på fem olika datorer och... just nu har Apple kastat bort två, genom att inte fatta att det är samma dator. Jag är inne på "min 4:e dator" nu... och jag har bara använt 2.
Känns lite taskigt.

... Ja... förutom att iTunes är ett riktigt dåligt program då.
Den enda bra funktionen är den med smarta spellistor - där jag kan göra så att jag har en spellista där mina favoriter ligger och en spellista med "100 ej spelade låtar", som hela tiden byts ut allt eftersom de blir spelade. På så sätt får jag till slut höra all min musik som jag har på hårddisken.

Men i övrigt är det riktigt kasst.

Så nu har jag Jailbreakat min telefon.
Det var enkelt och sådär... men än så länge har jag inte riktigt kommit igång med utforskningen av vad man kan göra med den - förutom at installera en del program från appstoren som heter Cydia. Men de flesta programmen som finns där är ju lite dyrare än de som finns på Apples egen store (det är såklart inte SAMMA program) men jag trodde att det typ skulle vara gratis. :)

Jag har inte kommit på hur man gör för att installera program som jag bara laddar hem från Pirate Bay. Det ska gå... men det var inte alls lika enkelt som jag trodde att det skulle vara.
Sedan har jag inte riktigt kommit på hur man gör för att koppla ihop telefonen med datorn och bara ladda upp låtarna så de kan spelas med alternativa spelare. Åter igen: Det ska gå... men det var inte alls lika enkelt som jag trodde att det skulle vara.
Om jag hade tid så skulle jag såklart lista ut det. Men jag känner att jag inte riktigt har den tid som krävs för att läsa på lite och helt enkelt ta reda på hur allt fungerar.

Så jag får helt enkelt hoppas att min kusin verkligen kommer att flytta in hit och bo här ett tag. Då får han visa mig. Snabbt och bra. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0