Tombola-föreläsning.

I morgon, onsdag, ska vi sitta och försöka förstå vad det är för något vi ska lära oss på den nuvarande kursen. Jag och min grupp är verkligen inte ensamma. Det är många i klassen som typ inte förstår någonting. Vi måste såklart gå igenom ett par saker med föreläsaren under morgondagen... förhoppningsvis få något på benen, som vi kan förstå! Just nu har vi bara en massa lösryckta termer att bolla med.

Men vad betyder de?
Även om han förklarat vad allt står för så... vad ÄR det för någonting vi läser om?
För att ha en föreläsning i ett ämne som visst handlar om struktur, planering och ordning så måste jag säga att han som föreläsare inte var det minsta strukturerad, förberedd och att allt han pratade om helt enkelt inte kom i någon specifik ordning utan kändes mest lite som plockepinn.

Jag läser igenom mina anteckningar och... jaha? Vad har det här med det som står ovanför att göra? Och vad är det som står nedanför? Det går helt enkelt inte att, genom anteckningarna, lista ut vad han försökt berätta.

Han började föreläsningen med att håna Power Point-presentationer och pratade på om att man minsann bara sover sig genom sådana och att man lär sig mer genom att anteckna osv.
Jag börjar tro att han helt enkelt är en alldeles för dålig föreläsare. Han vet inte hur han ska göra för att förbereda sin föreläsning. Han har ingen aning hur han ska strukturera sina kunskaper så att han kan presentera dem genom Power Point.

Hoppas verkligen han motbevisar mig, i morgon, och liksom bara knyter ihop allt så alla förstår. AHA!
Men det tror jag inte.

Men i morgon ska vi i alla fall sätta oss ned och läsa på lite. Försöka lista ut vad som är vad och vad vi ska skriva om och vad vi ska presentera muntligt, på fredag.
Jag har tyvärr hamnat i en grupp där de tyckte det var en bra idé att ta ledigt i dag, i stället för att genast börja jobba och kanske sedan ta ledigt på torsdag i stället, om där finns tid över till det.

Nu ska vi träffas på torsdag också. Garanterat. Jag måste dock sticka klockan 14 - för då ska jag iväg till Lund och Sony Ericsson - för att, under två timmar, testa några av deras telefoner som väl ska komma ut på marknaden någon gång i framtiden. trycktrycktryck. :) I like.

HA det så bra.
Jag spelar som en gud, i Guitar Hero. Jag spelar låtar som jag inte varit i närheten av 100% på förut och... nu får jag EN miss. Dessa jävla en miss! Först tentan och nu alla svåra låtar i Guitar Hero.
Men... 99% är faktiskt ganska bra det också.

... om det inte handlar om sex.
Då ser jag gärna att jag når fram till 100%. ;)

Kommentarer
Postat av: Sharon E

Did i miss the part where you said what course you were taking? And what subject this lecturer is covering? she checks her notes

2009-10-07 @ 07:50:37
URL: http://eisbergsk.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0