Man ska klappa musen. Inte bara köra över den.

Jag har helt enkelt glömt blogga.

1. Jag bor nu i Malmö. Sitter här, mitt i natten, i min och Marias nya lägenhet. Vi har inte riktigt fått ordning på saker och ting - ännu. Men ca hälften av alla >60 kartonger är uppackade och vi har belysning, insynsskydd samt gardiner i nästan alla rum. Katten har dessutom kommit och åter bosatt sig hos oss.

I kväll har vi varit hos Marias syster... (hämtat katt) druckit whisky, cognac och hämtat ett stort fult bord som vi nu har kvar i bilen som i natt fick finns sig i att bli parkerad 'långt bortast' på gatan. Det är riktigt svårt att hitta någon plats i närheten av vårt hus... tyvärr. Men det är väl så, när man plötsligt ska bosätta sig i en storstad.
... för Malmö ÄR ju det. Stockholm, Göteborg och Malmö är Sveriges tre storstäder. Resten är bara vanliga städer.

Jag har förresten kanske tänkt flytta min blogg till ett annat ställe. Sofia har babblat om Wordpress och att det finns en applikation till iPhone för att blogga där. Det låter mycket smidigare än att bara sitta och stirra på en tom ruta, som jag måste göra när jag, via min mobiltelefons browser, försöker lägga upp en blogg på det HÄR stället.
Jag vill dock gärna ta med mig alla mina tidigare inlägg.
Det vore bra om bloggsidorna skaffade en importera-funktion. Typ som en e-postklient. Det går oftast att importera sina mail och kontakter osv - in i sin nya e-postklient.

Menmen... varför gnälla? Jag har inte ens tittat på Wordpress ännu. Det kanske suger. Eller så är det så bra att jag inte bryr mig om mina gamla inlägg?

Nä nu ska jag gå och lägga mig.

Maria körde över en liten stackars skogsmus i dag. Den sprang jättesnabbt över vägen men den undkom minsann inte fröken vegetarian. *springaspringaspringa* och jag hann precis tänka "Vad är det d..." *SPLUSCH*

Trist. Men jaja. Det finns väl några miljoner till, bara i den skogen den kom från. Och man har inte direkt möjlighet att stanna till för en spontan begravning, när man kör i 120.

Hmm... jaja. Var fan ska vi ställa det där bordet nu då? Personligen skulle jag gärna väntat ett par dagar med att ta in ett bord. Det kommer bara att vara i vägen.
... och mörkt var det också.

Jag köpte en billaddare till min iPhone.
Allt jag testade under resan hit ned vägrade fungera. Köpte en i Sundsvall - som jag fortfarande inte har skickat tillbaka. (Media Markt i Jönköping kunde såklart inte ta emot den. De säljer inte just den laddaren)
Men nu köpte jag en till, i en apple-certifierad butik. Den verkar äntligen fungera.
Tyvärr har jag bara en sladd till iPhonen. Den går att koppla in i datorn och sedan har jag två adaptrar till den sladden. En för vanlig väggkontakt och en för bilen. Jag kanske borde köpa minst en sladd till?

På måndag börjar min utbildning.
Skärpning.
Det finns så mycket som måste skärpas till.
*slår på mitt eget huvud*

Nu går jag och lägger mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0