Är uteliggare rädda för marsvin? Nä? Synd.

Nu har jag och Maria ansvar över två marsvin.
Marias syster och hennes fästman har nu åkt till London för att fira nyår. Till samma ställe som jag och Maria nyss åkte.
Ja, alltså. Till samma lägenhet, till och med.

Nu gäller det i alla fall att hålla katten borta från köket, ett tag. Han skulle säkert tycka om marsvinen. Fast inte på det där gulliga sättet.
På fredag kommer det hit en hund också. voff voff.
Så vi kommer alltså att sitta djurvakt under nyårsfirandet.
Marias bror är i Indonesien. Marias syster är i London. Marias föräldrar ska också vara utomlands och fira nyår, medan vi två gamlingar sitter i vår lägenhet och tittar på tv. *knorrar högt*

För att lätta upp stämningen har jag här ett litet kattklipp.


Ninja Cat brought to you by Funny Videos

Just ja.

Vi har haft en uteliggare boende i huset, i några dagar. För ett par dagar sedan såg jag onom där han satt och rökte i en trappuppgång. Tyvärr är det så att en trappuppgång öppnats upp nu när parkeringshuset byggts om. Så den dörren är alltid öppen.
Sedan går det sönder något lås här och någon dörr står öppen där (inte alls ovanligt) så han har tillgång till hela huset, ganska ofta.

Trevligt. Liksom: Jaha... här har han stått och urinerat, jaja.
Ah. Där också. Nice.

I dag hade han gått ut på vår innergård, så han var där ute och kunde inte ta sig in igen. Ingen aning vad som sedan hände... men det känns inte helt tryggt med en snubbe som stryker omkring utanför ens fönster.

Hyresvärden går inte att nå. Det är ingen som jobbar under helgerna och mellandagarna. Jag SKULLE kunna ringa till polisen eller nåt. Men... då är jag en sådan som känner att det kanske inte är lönt. Vad ska de göra? Skicka iväg honom... och sedan är han ändå tillbaka 30 minuter senare. Han lär ju försöka komma tillbaka. Någonstans måste han ju sova - och han har säkert inte tänkt sova ute i snön och polisen lär ju inte direkt placera ut en patrull i huset, på heltid.

Och jag tror inte att en människa i det skicket bryr sig särskilt mycket om risken att åka fast.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0