Biljard med eller utan öl?

Förresten så var jag ute och spelade biljard med Maria, Erik och Veronica - för någon vecka sedan. OJ så dåligt det gick. Jag trodde inte det gick att spela så dålig biljard, när man väl lärt sig hålla en kö. Det var enormt.

Två dagar senare gick jag och Erik ut och spelade. Det blev ett par öl också. Det gick lite bättre. Inte bra. Inte alls bra - men det var i alla fall bättre spel än det var två dagar tidigare.

Teori: Ölen gör att man spelar bättre.
Andra sporter som kan inkluderas i den här kategorin "sporter där man presterar bättre av alkohol": Bowling och Poker.

Ytterligare två dagar senare stod after-work med skolklassen på schemat. Inte helt oväntat var det öl och biljard som gällde.
Den här gången inledde vi med det förstnämnda. Och när alla, efter 2½ timmars väntande vid bardisken, behagat anlända så var det dags för biljard.

Min teori stämmer, absolut. Nu hade jag fått i mig ännu fler öl och den här gången spelade jag faktiskt helt okej.

Så... vetenskapligt bevisat.

Och tack, till Lina och Peter, för julkortet.
Jag skickade inte direkt ut några den här gången. Men ge inte upp. Jag ska försöka komma ihåg det nästa jul. Den här julen blev det lite väl mycket flirtande med våra bröllopsgäster. Så julkorten (som borde skickats ut ungefär samtidigt som tackkorten) kom ganska så mycket i skymundan. :-/ Sorry.

Jag... KAN ha kommit på vad jag vill skriva mitt examensarbete om. Det skulle kunna bli rätt intressant. Jag har inte sett någon som gjort ett liknande jobb. Det ryktas dock om att "några på en högskola i Skåne" gör ett jättestort jobb om det ämnet just nu. Så det är bäst att jag släpper mitt innan dem. Annars förtar det liksom effekten. Mitt jobb är ändå så litet att de inte på något sätt skulle påverkas av att mitt släpps först.

Problemet med det område som jag vill skriva om.
Det är inte alls säkert att där finns några direkta svar. Att fördjupa sig inom det ämnet kanske inte ger särskilt mycket mer än att bara skrapa på ytan. Resten kan helt enkelt handla om rena spekulationer och gissningar. Hoppas jag har fel.

Det finns i alla fall en del omkringspridda saker att läsa. Jag har varit på flera föreläsningar i ämnet - utanför skolan. Det borde inte vara helt omöjligt att ragga upp någon med den erfarenheten, att vara min mentor, från skolans ledningsgrupp. Något möte bör vi ju ha kvar i ledningsgruppen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0