Dubbla skärmar, helt i onödan.

Jag hade, i dag, tänkt nyttja min jobbdators två skärmar till att skriva in alla nya filmer i min filmlista. Eftersom listan ligger på min server så kan jag såklart nå den härifrån... men det strulade lite.
Först klagade Access på att den inte kunde nå filen. "Du måste kopiera den så den ligger på intranätet eller lokalt på datorn" och... den LÅG redan lokalt på datorn.
Oh well.
Då skrev jag ett snabbt webbinterface, för att mata in allt till databasen direkt genom Firefox.
Men... då jag var färdig kom jag på att jag ju inte riktigt vet vad alla filmer heter. :D Jag har inte med mig dem till jobbet, såklart. Så... ja... jag kan såklart inte skriva in dem. Måste skriva ned titlarna till i morgon.

Min arbetsantagonist är sjuk i dag.
Perfekt.
Hoppas hon är sjuk lääänge. Typ i ett år eller nåt. That'd be sweet. Sweet, I tells ya!
Jag brukar inte avsky människor. Men den människan avskyr jag verkligen. Den här dagen känns helt okej. Det kommer att gå lätt att vakna i morgon. Tänk... jag kommer att komma i tid - till jobbet. wohoo!

En bekant, som jag träffade i somras, ska flytta från det område hon bor nu - till det område där jag bodde fram till April.
gaaah. Hon har redan tackat ja till lägenheten. Hon kommer få 1000 kr lägre hyra, vilket hon behöver - på grund av sin ekonomiska situation. Nu visar det sig att hon inte kommer få bostadstillägg, eftersom hon får lägre hyra. Så... det spelar alltså ingen roll. Det blir bara en jobbig flytt, till ett sämre område.

Kanske hon:
1. borde tagit reda på det innan hon tackade ja. (muntligt löfte är värdelöst - i praktiken. ALLTID skriftligt... även från Försäkringskassan)

2. borde rådfrågat någon som bott i det förbannade skitområdet, innan hon tackade ja. Gamla, skrotiga lägenheter som luktar avfall när man inte spolat avloppet en gång om dagen. Allt är på väg att rasa ihop. Sprickor i väggarna överallt... mögel under parketterna och riktigt dålig ventilation. Rejält lyhört och fjortisungdomar som festar i husen och utanför husen varje kväll. Dessutom måste man gå till Ålidhems Centrum för att handla. Ålidhems Centrum är la okej. Men inte Ålidhem. Det området (som jag f.ö. växte upp i) blir bara sämre och sämre. Väldigt depressivt att vistas där, nu.

I kväll tror jag att jag ska köpa en webbsänd hockeymatch... få se hur bra det fungerar. Kostar tyvärr 50 kronor och jag tycker det är ganska mycket pengar bara för en match. Men det kan vara värt att få se hur det fungerar. Kommer det lagga, rycka, hacka eller kommer det fungera perfekt?

Borde förresten testa att sätta in farbror stordatorn direkt i uttaget också... och se vad jag får för hastighet då. Jag betalar för 100Megabit och får ut max 20. Så... måste kolla om det är uppkopplingen eller om det är min router eller nåt. SEDAN kan jag ringa och be dem felsöka.

Funderar även på att se 'På spåret' på Fredag. Jag har inget annat att göra. Så... jag vet inte. Får väl bunkra upp med hallucigena piller, så jag kan sitta och garva år gamle ärkefyllot Ingvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0