Stockholm, trots sjukdom.

Hur hårda Malmö Aviation var - tog jag aldrig reda på. Jag blev sjuk och vågade inte åka på kryssningen.
Tyvärr. Jag ville gärna. Ville åka för att ha kul, för att lyssna på musiken och för att hålla Helena sällskap. Men okej. Sällskap fick hon la ändå. Så det löste sig ju.

Jag åkte ändå till Stockholm. Åkte dit med tåg, så jag kom fram en dag senare. Då kände jag mig ganska okej. Inte frisk - men det hade inte brutit ut så som jag fruktat. Jag knarkade ned mig lite med Relief och med Ibumetin - och så höll jag mig i stridsskick hela helgen. Bodde på hotell, med 'M'. Vilket var trevligt.

Vi åkte (med en av hennes kompisar) ut till något ställe som hette typ Stockholm Quality Outlet... och där fanns det butiker och prylar. Först åt vi på IKEA, som låg där bredvid.
Jag åt såklart Köttbullar. Det är väl köttbullar man SKA äta, när man äter på IKEA... eller?

På Lördagen drog vi in till centrum. Jag kollade in tre butiker. Först Blue Fox... som var den jag egentligen var ute efter att titta in i. Jag ville kolla om de hade fler varor än de hade i deras webbutik. Men när jag gick längs den gatan såg jag att där fanns flera liknande butiker. Black Moon och någon till. Men den ena av dem var rätt tråkig och den andra var jättedyr. Blue Fox segrade. och ja... de hade betydligt fler saker, än i webbutiken.
Synd.

Ja... sedan fanns Dr. Martens där också.
Butiken, alltså.
I ett hörn.

Följde 'M' till en butik där de säljer stora och små skor. Hon köpte små... men till ett stort pris. :)
Men det är nog värt det. Det är vuxenskor. Sådana som hon kan ha, när hon vill känna sig alldeles vuxen and all.
Hennes storlek finns nämligen bara i barnavdelningarna. Så jag tycker väl bara att det var synd att skorna i den där butiken var så pass dyra. Jag förstår! Men tycker det är synd. Annars skulle hon kunnat köpt två par, när hon ändå var där.

Oh well.
Sedan blev det såklart IKEA.
Inte samma IKEA där vi satt och åt. Vi gick till IKEA vid Kungens kurva. Ja... eftersom hotellet låg däromkring. Vi hade, från hotellrummet, utsikt över IKEA. naaajs. Vissa ber om havsutsikt... där kan man be om IKEA-utsikt.
Vi fick nog bästa utsikten, dock. De övriga tre sidorna av huset vätte mot 1. Statoil, 2. Skitig grå bakgata och 3. Skitigare grå bakgata. Vi fick i alla fall se en väg och ett IKEA. Om vi kisade lite så kunde vi även se Heron City.

Alltså vi måste gått flera mil där inne. Fötterna skrek hemska saker. Fötterna var arga!

Söndag var så hemresedag. Men vi hade en hel del tid att slå ihjäl. Så vi gick till Skärholmens galleria. (SKHLM, som den hette) Den var färdigbyggd 2008 och den, måste jag säga, var STOR. Alldeles för överdimensionerad för det där området. Jag tror minsann att kommunen försöker locka dit nytt folk... till bostadsområdet alltså. Höja statusen på det. Det såg dock inte sådär jättetrevligt ut. Så först borde de nog börja med att riva alla cementlådor och bygga nya, trevliga hus.

Sedan gick vi till IKEA igen. 'M's kompis skulle dit... så vi skulle träffa henne där.
Det kändes som en okej idé.
Ända fram tills jag gått omkring där inne i ca 5-10 minuter.
OJ vad trött jag blev. Jag var sjuk, jag var alltdeles uttömd av att ha gått omkring i butiker och bland folk i två dagar och jag klarade helt enkelt inte mer. Gick bara omkring som en zombie. Som tur är så är 'M' en person som SER sådant. Så vi var inte där så länge. Hoppas bara jag inte var för gnällig. Jag vet att jag har en tendens att grina lite, när jag är trött och less. Men jag har faktiskt börjat jobba med att säga vad jag tycker och vad jag känner - i stället. Det gjorde jag nog... och hon förstod.

Resan hem?
Tåg. En hel vagn fylld av lumpare... och jag. Det började bra - med att jag fick "vara med" och kolla på en dokumentärvideo om kustjägare. Men... det blev faktiskt helt okej. De ville sova och allt. Så klockan 07:55 klev jag av tåget och började jobba klockan 8. Perfekt.

I kväll ska jag fan ha fått min nya internetuppkoppling. Jag kräver det!

Ja, alltså. Vissa kanske tycker att min Stockholmsweekend var rätt lam. Bara gå omkring och kolla lite... shopping (fast jag shoppade nog typ inget. Det var 'M' som shoppade) Men mitt mål med hela resan var just att få åka till Stockhom och bo på hotell med henne. Inget annat. Jag hade inte planerat någonting och jag tycker det blev en trevlig helg... så ni kan sluta mumla nu.

För det ska jag också göra. Nu ska jag genomlida ännu en arbetsdag.
Få se hur det kommer att gå.

Känner att sjukdomen har blivit lite värre nu också.
Om det beror på att jag är tillbaka på jobbet - eller om det beror på att helgen nu är över och jag helt enkelt kan slappna av och släppa fram sjukdomen... det vet jag inte. För jag ville verkligen inte bli sjuk. Jag satt faktiskt och manade tillbaka sjukdomen, under Torsdagen. Jag fokuserade på att vända sjukdomsförloppet. Visualiserade det. :)

Menmen... man kan inte lura den helt. You can't stop it. You can only slow it down.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0