Separate the tazees from the rest of us.

I morgon blir det en kajaktur. Minus 5 grader och en massa vitt (snö). Hoppas bara att jag inte snurrar. Hoppas att Maria inte snurrar. Erik lär ju inte göra det i alla fall. Han är the rutinerad kajaklöpare.

I dag var sista dagen för det här året - i skolan. Det slutade lite snöpligt. I onsdags hade vi klassmiddag på Bollywood. Men de klantade sig och hade det så... intrycket blev inte så himla bra. Maten blev lite smått misslyckad med kallt ris och dålig timing. Susanne hade ätit upp sin mat långt innan jag fick min - t.ex. Ett par personer fick betala för mycket. Erik höll på att få göra det men gick tillbaka och strök en öl som han inte hade druckit. Killen som jobbade där tyckte det var helt okej att stå och diskutera hur mycket de tjänade, i uteblivna skattebetalningar, tack vare att han köpte den där kasssaapparaten i stället för den andra han hade tittat på.

Men... det var bra sällskap - och ölen var god.

Men det snöpliga var inte middagen. Det snöpliga var att vi fem minuter innan lunch (i dag) fick reda på att vi slutade. Och ja... det var liksom ingen som hängde med där. Alla bara... jaha? Sedan gick vi hem. Inget "after termin" eller nåt.
Jag får ringa och rounda upp ett par personer nästa vecka.

I dag, efter skolan, så hängde jag på Max och surfade gratis trådlöst. Jag beställde även en burgare och... vad hände med det där att de inte tillagar maten förrän de tagit emot beställningen? Jag hann inte ens ta fram kortet så låg burgaren framslabbad på brickan. Va fan... om jag vill äta en varmhållen burgare så går jag på McDonald's.

På vägen hem efter jag, Erik och Maria åt vår "Maria kommer hem-middag" så tänkte vi vara lite slöa och åka buss.
Såklart kliver vi ombord på den buss där ett riktigt praktsär campade.
Mitt under resan reser han sig upp (full och oglad)... wagglar fram till chauffören och börjar slå honom med en handske. De tjafsar ett tag och sedan börjar han slå med handsken igen. Uppenbarligen tyckte han att busschauffören var en jävla idiot. Varför? Ja... det vet nog ingen.

Så... chauffören tillkallar polis - men den dretfulla passageraren i övre medelåldern börjar ta av sig jackan och utmanar chauffören på en tvekamp. Då kliver några killar fram och avleder hans uppmörksamhet tills polisen kommer.
Sedan blev det en massa prat och vittnesmål och sådant som gjorde att vi kom hem typ en halvtimme senare.
Tur att vi inte hade brått.

Sedan gick vi och köpte lite öl... på konsum.
Där har de en sådan mackapär som man lägger sina mynt i. Och... där framme står det en full farbror och häller ned en massa mynt... och sina nycklar. "Den här tar inte nycklar" säger hon i kassan.
Sedan är det typ 240 kr kvar att betala... han har en femhundring som hänger ut ur plånboken men väljer ändå att fippla i en evighet efter kortet ... gah... gamla fulla människor som ska betala med kort. Excellent! Sådant tar oftast ingen tid alls.

Ibland vill man bara ha en sådan tazer. Den skulle gått varm i dag.

Kommentarer
Postat av: Lina

Hoppas kajakandet gick bra och att ni inte välte eller frös! Kram på dig!

2009-12-19 @ 23:30:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0