Danskutställning i Köpenhamn då?

Well... I morgon kväll lufsar jag iväg till Skåne. Fira midsommar och umgås med folk(?) i Malmö, Lund, Tomelilla och sedan troligen hoppa över till Köpenhamn också... lite.

Känner mig stressad.

I morgon måste jag nämligen först skaffa något sorts utdrag ur kreditupplysning... på mig själv.
Hyresvärden i Malmö vill ha inkomstuppgifter (trots att jag såklart inte kommer ha det jobbet längre - om jag flyttar från Umeå till Malmö), Skuldfriintyg och sedan kreditupplysning då, för att se så jag inte har några betalningsanmärkningar.

De två förstnämnda skaffade jag fram i fredags, men den tredje glömde jag. Och de måste ha allt i morgon. (scannas och e-mailas) Det är en förbannelse att ha sekretessmarkerade personuppgifter. Det går inte att göra saker som alla andra kan. Typ... skaffa lägenhet!
Nåja. Jag kan såklart skaffa dessa papper, men... det tar oftast lite tid. Jag vet inte om jag KAN få utdrag ur kreditupplysningen redan i morgon. Måste ha det i morgon!
... och jag får säkert inte ens lägenheten.

Kattutställning i dag. Första gången jag varit och kollat på en. Det var... fascinerande.
Doftade inte dåligt alls, som vissa sagt att det brukar göra. Det var helt okej. Fanns en massa fina katter där, men jag röstade såklart på en av de stora, lurviga som väger 12 kg och i det närmaste ser ut som lodjur... De är coola.

Men det hela är såklart rätt bizarrt. Djur, som inte fått bestämma själva, som inte får bete sig som djur. Människor ställer ut dem som om de vore bilar... eller bonzaiträd. Döda ting som förväntas bara sitta där och stirra. Och kom inte och säg att katterna egentligen VILL det. Katter vill springa i skogen och jaga råttor. Thats what katter wants.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0