Framtidssten nummer 01

Dagens tenta var inte riktigt så svår. I går, när jag skulle läsa lite i de papper jag fått, så märkte jag att alla utom ett fattades. Så... det blev inte så mycket pluggande. :) Men ja... det fungerade i alla fall. 62 poäng. 49 för VG och jag måste fått över 50 i alla fall. Jag har INTE fått 62. Men kanske 55.

Lite dåligt är det egentigen - med tanke på att jag borde få 60 helt utan att ens gått kursen. Men... det finns alltid frågor som ger lite för många poäng. En fråga som gav fem poäng - men som alla tyckte var svår för det fanns bara tre svar att ge. Som tur är så är jag en sådan som kan babbla på om allt möjligt, så förhoppningsvis har jag fått fyra eller fem bara på grund av att jag räknat upp en massa saker som stämmer. Ett par tvåpoängsfrågor var sådana som det bara fanns ett svar för. Men... kanske gav det svaret två poäng då? Jag vet inte. Vi får se.

Nackdelen med att den här tentan var grisigt lätt - är att jag kankse kommer att få en liten chock över nästa kurs intensitet?

Jag har fått ett paket från Com Hem. Jag var ju på Expert och skaffade deras bredband... och av dem fick jag ett kabelmodem med inbyggd switch, IP-telefonidosa och trådlös router. Så... hoppas att det ligger en sådan mackapär i paketet som jag ska lösa ut för en krona. Då kan jag sälja den på Tradera.
De KAN ju gjort fel. Jag kanske inte skulle fått ett modem från gossarna på Expert?
Hoppashoppashoppas.

Spelade Guitar Hero, i dag, för första gången på två månader. Still got it. Fyra guldstjärnor i rad - och två på låtar som jag tidigare inte fått 100% på. Jag är grym. Tyvärr hade Maria och hennes familj slösat bort alla batterier när de var här och spelade Wii Sports Resort, i lördags. :)
Men det var bra. Jag var ändå lite trött i handen.
... av att spela Guitar Hero.
Guitar Hero!

I morgon är det testfest.
Vi ska mötas på möllevångstorget och ha en fest för oss testare. Hence the word testfest.
Någon andraklassare har tänkt till aldeles förträffligt hårt.
Om det är det bästa de i tvåan kan komma på så lär man inte få någon konkurrens av dem - när det är dags för mig att skaffa jobb, senare. ;)

Trist att det inte skulle bli någon förfest. De enda som bor tillräckligt bra till skulle antingen inte vara hemma (inte gå på festen) eller så var de bara inneboende. Så... det fungerar inte. Vi skulle kunna vara hos mig - men jag bor lite för långt bort. Tycker jag.
Oh well. Dit klockan 21 och hem klockan 23, kanske. Det blir väl ett par öl och lite pratprat... men jag orkar nog inte vara ute särskilt länge.

I morgon kommer min kusin hit. Han ska på en anställningsintervju i Lund (där hans flickvän bor). Men... hans flickvän är upptagen med after work, så han kommer då att besöka mig direkt efter intervjun. Jag har ingen aning hur länge han tänker vara här - men om han ska vara här långt in på kvällen så blir det perfekt. Då kan vi dra in till stan tidigare och dricka öl och så kan han hänga med på testfesten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0