Schemaändringar.

Festligheter i går. Det blev en massa Wii-spelande. Jag vann - ingenting.
Jo. En pingismatch vann jag med 6-1... men förlorade snabbt och säkert nästa med 1-6.
Dock är jag rätt säker på att han, innan match, hade gjort så att bordet var 7 cm smalare. Mina slag var skoningslösa och perfekta... men nu missade de bordet precis! Om bordet varit av standardstorlek så skulle jag vunnit med 6-0, för de enda poäng han fick - var på grund av att jag, efter att ha dominerat bollen totalt och manövrerat ut honom på läktaren, missade bordet med mina superslag.

Bordet var såklart smalare. Det kan inte ha varit på något annat sätt.

Men i övrigt blev det bara en massa slumpmässigt spelande och några trevliga öl och... vi var rätt många. Först var vi åtta stycken. Sedan gick tre - och två nya tillkom. Vi pratade knappt om tentan. Men det brukar väl bli så, när ett antal utgår från att de klarat den och ett antal utgår från att de INTE klarat den. Det är nog inte riktigt lika roligt för de sistnämnda personerna att sitta och diskutera tentan.

Nya schemat är ej längre preliminärt. Nu står det verkligen, svart på vitt, att vi kommer att vara i skolan fyra dagar i veckan. Personligen tror jag att det kommer att sänka våra resultat. Tre dagar är mycket bättre. Då får man tid att sitta hemma och begrunda vad som sagts... kolla igenom sina anteckningar och läsa ett par kapitel i boken - till nästa föreläsning och ÄNDÅ ha lite privatliv så att man kan njuta av tillvaron. Nu blir det bara föreläsningar och en massa läsande. Alla vi, i klassen, som tidigare lidit av kronisk studietrötthet och inte är vana vid att läsa och studera, kommer att lida av detta och bli trötta.

Snart börjar jag plugga inför nästa tenta.
Snart.

Sedan är det dags att ta en titt på mitt cv.

Här kommer en bild till. Den är tagen i närheten av där Andréas bor. Jag tar bilder som känns lite småroliga vid fotograferingstillfället, men som kanske inte är fullt lika roliga efteråt. Men skit samma. Här är den:
Vallar man en hund? Jag trodde man bara var ute och gick med den. Promenerade. Motionerade. Säg vad du vill, men valla är inte ett ord jag förknippar med att gå ut med sin hund. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0