Tenta-men.

Så... i dag hade vi tenta i databaser och SQL-programmering.
För några dagar sedan var jag inte riktigt säker på vad jag hade att vänta. Sedan gick ett antal dagar helt utan att jag pluggade. I går satte jag mig i skolan, tillsammans med Niklas och Håkan, och pluggade en hel dag. Jag lärde mig väl inte SÅ möe nytt, men jag lärde mig en del och när dagen var slut så kände jag att jag inte behövde plugga någonting på kvällen. Jag kunde det jag behövde.

Nu kommer väl det att bita mig i baken snart, när vi får tillbaka tentorna.
Men jag tror faktiskt inte det. Det kändes bra. Jag kommer absolut inte att upprepa resultatet 61/61 - från förra tentan. Men kanske 58 av 70, eller nåt?

Vi hade tre timmar på oss. Niklas och Håkan fick sluta skriva när tre timmar hade gått. Vilket jag faktiskt tyckte var lite konstigt eftersom vi satt och pluggade ihop. Vi kom gemensamt fram till alla svaren och... skrev ut ett gemensamt dokument som vi skulle ha att läsa under kvällen.
Jag gick klockan 10:40... och tentan började väl 9:20. Så... 80 minuter.

Med den tiden kom jag på andra plats. Noppamas gick ut 15 minuter innan mig. Men så har hon fuskat också.
Ja... alltså... inte fuskat på själva provet. Men hon har ju faktiskt läst mer avancerade databaskurser tidigare. Tror det här är hennes fjärde databaskurs - och den här är enklare än de hon gått tidigare.
Sedan droppade det ut någon... en och en... med ca 10 minuters mellanrum.

Det var bra att jag satt kvar där ute. För jag hann vinna en enbollsmatch på fussbollsspelet, mot Henke. Samma Henke som sedan bjöd in mig att följa med honom på en mässa som heter ÖreDev-mässan. Det är en utvecklarmässa som är ansedd som en av de allra bästa utvecklarmässorna i världen. Han hade fått gratis inbjudan av sin granne - gav bort dem till skolan, så att de som går en årskurs över oss skulle få gå. I alla fall några av dem. Men sedan tog han beslutet att gå själv också... och ta med sig mig.

Inträdet... Ett tredagars pass kostar ca 12000 kronor.
Alltså för att besöka mässan!
Sanslöst. :)
Vi kommer att vara där en dag, enbart. För en dag skulle det kosta ca 6500 - såg jag.

Vi har ingen aning vad vi ska där och göra. Vi är verkligen inte redo för att gå på en mässa av den kalibern. Troligtvis skulle vi inte vara det om ett år heller. Men... klart vi ska dit. Skitbra. Det är guld att ha den erfarenheten i fickan. "Jag har varit på Öredev!"

Ja. Det är nu på torsdag, förresten.
Nästa torsdag är det en annan mässa, som skolan bjudit in oss till.
Pah. liten fjuttmässa, säkert.
JAG har minsann varit på Öredev!!

Men nu så är det plugghelg. Vi har en ny tenta på tisdag och det blir att läsa lite papper, minsann. Nu i kväll ska jag dock möta upp med Maria, som kommer hit. Vi ska äta middah och sedan ska jag fråga henne om hon vill följa med och träffa ett par av mina klasskamrater. Vi har tänkt sitta hemma hos Andréas och spela lite Wii. Dricka ett par öl. Men den här gången ska det bara bli ett par.
Kommer inte riktigt ihåg vilka det blir. Men det var väl lite osäkert vilka som hade tänkt komma.

Här är ännu en bild som jag tagit - och som jag tyckte var lite konstig. Det är danska chokladbollar, eller vad de heter. Frågan är nu: Varför har man döpt dem till Boxeboller?

En brun chokladboll med boxarhandskar och ett galet leende får mig genast att tänka att de döpt dem så bara för att de anser att det mest är svarta människor som är boxare... och man fick inte döpa dem till negerbollar, eller vad nu den danska motsvarigheten till det ordet är.

Långsökt?

Javisst.

Men vad fan var inte allt liv om den där glassen Nogger Black då? :D
Det här är ju verkligen 30 gånger mer sannolikt, än det var.

Nä... nu blir det vila.
... och plocka ihop wii resort. Det ska jag ta med till Andréas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0