Building a future.

Vi har bott här i två veckor nu - och... nu kommer Maria att veckoflytta till Nässjö.
Ty hon har fått jobb där uppe.

Det blir trist och tråkigt och... alldeles underbart.
Ja... att hon fick jobb, alltså.
Det innebär lön och fortsatt abonnemang på Viasat Hockey. :)

Men det är alltså både positivt och negativt. Negativt är att vi inte kommer träffa varandra särskilt mycket. Men det kan faktiskt vara en lite bra sak också. Så att vi inte kommer att bli helt fastklistrade i varandra.
Men det känns inte helt lönt att spekulera en massa nu. Maria har fått jobb. Hurra!

I dag skulle vi utse en ur klassen att sätta in i ledningsgruppen (som består av skolans studieledare, representanter från näringslivet (närmare bestämt företag som sponsrar utbildningen), ledning från vuxenutbildningen och från Yrkeshögskoleförvaltningen.
Ja... samt jag då.

Känns konstigt att faktiskt blivit framröstad. Av klasskamraterna. Jag nominerade mig själv, så det var inte ofrivilligt. Men att någon ens röstade på mig känns lite overkligt. Så har det ju aldrig gått till förr.

Sedan är jag glad för... jag tror att det kan vara en bra chans, för mig, att sitta med i ledningsgruppen. En merit - samt ett läge att få kontakter. Sådant är jag inte särskilt duktig på. Men där sitter jag i möten med folk som sitter i ledande positioner på företag där vi kommer att söka praktikplatser och jobb. Jag... ensam... utan alla andra i klassen. Jag ser redan framför mig hur vi sitter och läppjar på en 16-årig Laphroaig och röker cigarrer, tillsammans. Skämtar och vaxar mustascher.

Umm... ja... eller så kommer det såklart INTE att vara så.
Men ändå. Jag är där. Ett bra utgångsläge.

Och jag vill gärna vara den förste från den skolan som lyckas lägga beslag på en plats på Microsoft. Ingångslönen ligger, i dag, på ca 25000 kr - men hos Microsoft i Danmark (ja, jag bor ju rätt nära nu) så ligger ingångslönen för testare på 38000 i månaden.
Danska kronor!
Det var lite svårt att fokusera på vad föreläsaren sa efter det. Alla satt bara och drömde om den lönen.

Och uppenbarligen drömmer jag fortfarande.
zzZZZzzzz
Sov gott, allihop.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0