Bara motorväg kvar.

Det går fortfarande bra med bilframförandet.
Men... jag har nu kört 86% av mina förbetalda lektioner och det är ännu en del kvar. Vi måste nog lägga ut pengar och boka några lektioner till.
I dag var sista lektionen inför halkbanan, på onsdag. Så jag får väl köra lite privat under helgen.
Sedan vet jag inte vad som händer.

Jag får fokusera på teorin några dagar nu - så jag känner att jag börjar ha lite koll på allt det. Jag har gjort några diagnostiska prov i dag och klarat fyra stycken. Men jag har uppenbara problem med en del absolut konskap som hur långa barn får vara yada yada bilbälten och stolar... samt hur det är med alla datum för vinterdäck hit och dit. När MÅSTE man. När FÅR man... när BÖR man.
Dumma föränderliga datum. Bättre med ETT datum.

Dessutom tycker jag man måste KUNNA lite för mycket, för att ta ett körkort. Var går gränsen mellan vad som är nödvändigt att kunna - och vad som är löjligt? En del saker kan absolut vara bra att ha ett hum om. Att tänka på. Att veta att det finns regler som säger hur man får och inte får göra. Bra att veta var man kan läsa om detta - när man skulle behöva den informationen.

Men det finns så mycket som känns som overkill.

I alla fall så får jag prata med dem, på trafikskolan. Jag vill veta hur lång tid detta kommer att ta. Jag hade först hoppats på att bli klar innan skolan börjar. Men i brist på lediga tider så lär det inte gå. Det finns ju inga tider för körlektioner. Några fler krävs för att få komma till uppkörning.

I måndags sprang jag 10 kilometer. Jag hade tänkt springa 6... men kände mig så pigg att jag sprang 10. Och då kändes det som att jag skulle kunnat springa 10 till.
Men knän tar ju stryk av att springa längre än vanligt. Så jag vilade i dag och springer ett lagom långt pass i morgon, i stället för det korta pass jag hade planerat i dag. Ett kort pass i dag skulle nog göra mer skada än ett längre under morgondagen.

Nä. Nu ska jag gå och lägga mig.


"I ett förhållande av längre varaktighet är konsten att hela tiden få repriser att likna premiärer."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0