Knappt vaken, men ändå...

Körskolan går bra. Läraren har uttryckt sig som "Det hör gick så bra att jag nästan vill fälla en tår". Så det låter ju positivt.
Dock har jag inget körkort ännu. Men det kommer. Frågan är om jag klarar det inom dessa 30 lektioner eller om det krävs fler. I Malmö krävs det mellan 35-50 lektioner. Fast det finns ju undantag. Både positiva och negativa sådana.

Nu har jag jobbat på skolan i en vecka. Tjänat lite extra slantar. Det är ju inte så illa. Därför har min pånyttbörjade joggingkarriär lagts på is under den veckan. Det har varit 30 grader varmt och jag har sprungit och burit tunga möbler. Kändes inte som att orken fanns. Dessutom hade jag en liten överansträngning i höger vad.
Nu är de känningarna helt borta.
Så jag tänker dra ut på ett löppass nu, efter jag skrivit detta. Sedan blir det körlektion igen och i kväll är det teori som står på schemat.

Måste ringa mamma också. Det är inte alla dagar ens mamma fyller år.

På fredag ska Maria köpa en ny telefon. För mitt studiemedel. :) Det blir en Sony Ericsson X10 Mini Pro. En telefon jag tror är bra (helst nu då Apple utveckat samma telefon som de redan släppte för mer än ett år sedan... med vissa tweakar och små obetydliga uppdateringar).

Jag och Maria har planerat att dra ut på en liten utflykt, med tält och sådant jox. Det ser jag fram emot. Men jag vet inte om det blir av. Maria har ju ingen semester och nu blev det prat om att hon kanske inte skulle ha ork efter hon börjat på sin nya arbetsplats. :-/
Menmen... det går nog.

Förresten så är det många av mina gamla bekanta som bara försvunnit och dött av. Sådana som jag haft bra kontakt med, alltså. De kanske också har mycket att göra, i sina liv. Idunnno. Jag har i alla fall massor att göra. Därför kanske jag inte riktigt haft tid att höra av mig till dem heller. Förlåt. :-(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0