Lördag kväll i stugan.

I dag gick vi till polisstationen för att skaffa pass. Mitt hade försvunnit och Marias hade försvunnit. Så... skit samma. Vi skaffar nya. När vi suttit i typ 80 minuter och väntat så kommer jag fram och då säger hon "Du har redan ett pass, som gäller till 2013. (Jag kände mig helt säker på att mitt gamla ändå hade gått ut. Därför gav jag upp letandet så snabbt)
Jag skulle vara tvungen att annullera mitt gamla pass, så eftersom det bara skulle ta ungefär en vecka att få ett nytt så tog jag beslutet att söka lite till efter det jag redan hade. Mitt gamla Talibanpass.

Hittade det efter någon halvtimmes sökning. I en tidsskriftssamlare innehållande tidningar om digital fotografi, i en garderob som... ja. Rätt ologiskt ställe i alla fall.
Sedan börjar jag söka efter Marias pass och hittade det på första stället jag sökte. I ett rött skåp som hon själv sökt i. *skakar på huvudet* ja ja. :)

Nu har vi våra pass i alla fall.
Alla resor är bokade. Så nu blir det Italien den 30:e April. Najs.

Jag fick i uppdrag att stå på en högskolemässa och prata om vår skola... våra utbildningar. Jag kom på att jag verkligen gillar sådant. Förhoppningsvis lyckades jag ragga in några nya sökande till utbildningen. Men det var väldigt lite folk på mässan. Första t-shirtdagen 2010. Då väljer folk att sitta utomhus och grilla blekt fläsk, i stället för att gå inomhus och bli påhoppade av mässfolk.

Jag blev även filmad under tiden jag stod och pratade med någon person. Och efter det blev jag intervjuad.
Det har varit mycket sådant nu.

Projektet där vi skulle utveckla ett spel är nu avslutat. Jag var projektledare och allt gick bra. Där fanns inga buggar eller nåt. Excellent. Mitt första projekt = lyckat. Det första av många.

Grattis, Sofia.
AT-tentan avklarad.
Jag är inte överraskad. Det har jag ju aldrig varit.

Hmm. Maria gräver ut en massa prylar ur klädkammaren. Måste stoppa henne snart. Klockan börjar bli för mycket för att hålla på och väsnas. Volymen på tv'n måste sänkas - men det går uppenbarligen alltid bra att banka, krascha och att böka. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0