Först löpning, sedan massor av mat och glass och...

Pphrrr... uff, vad jag är mätt.

Jag rörde ihop någonting med kyckling och grönsaker och... grejor. En massa kryddor. Ja... ingenting speciellt, tycker jag. Men det var så utomordentligt gott!
Inklusive alla restaurangbesök så var detta det godaste jag ätit... sedan jag senast lagade mat. Det var ett tag sedan nu. Och den gången var den maten det godaste jag ätit sedan jag dessförinnan lagade mat.
Det finns ingen restaurang, här i Malmö, som lyckats bräcka min fantastiska matlagning.

Ibland undrar jag varför jag inte är prisbelönt. Jag borde fått en medalj eller nåt. Jag har helt uppenbart valt fel karriär. Men det gör inget. Jag är så duktig på kvalitetssäkring - att jag kan ha detta med matlagningen som min hemliga hobby.

Det enda som är tråkigt är att jag bara är duktig på att tillaga kötträtter. Så jag kan liksom inte imponera på min fru. :)

Vi var förresten ute och sprang i dag.
Jag vet inte hur mycket hon sprang... men hon följde med till spåren i alla fall. Jag valde 7 kilometer och hon tänkte ta 3+2 kilometerspåren. Kul att hon äntligen följer med.
Tyvärr kan vi inte direkt springa tillsammans, eftersom vi har så väldigt olika tempo.
Men jag har i alla fall sprungit ett par veckor nu och det har känts bra. Inget ont i foten eller i benet eller nåt. Jag har tagit det försiktigt - men jag känner mig ändå nöjd med de distanser jag tillryggalagt.
Orden "försiktigt" och "nöjd" brukar inte gå ihop, när det gäller min löpning.

Jag väntar på samtalet från det företag jag blev intervjuad av i tisdags. De ville anställa så fort som möjligt. Jag kan börja jobba så fort som möjligt! Match made in heaven.
Men jag är lite otålig så jag ska ringa dem i morgon och ställa ett par frågor. För att visa att jag är intresserad. :)

hmm... vi har glass. Det har vi väl gjort oss förtjänta av?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0